سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: فقط 10 درصد فارغ‌التحصیلان کشور جذب بازار کار می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 04 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:حشمت کوشکی بعدازظهر امروز در سمینار ارزیابی توانمندی‌های فردی و سازمانی در شیراز اظهار داشت: 90 درصد فارغ‌التحصیلان کشور به دلیل نداشتن مهارت‌های شغلی به‌ صف بیکاران می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه نیاز به افزایش کارایی داریم، افزود: آموزشی که به اشتغال پایدار منجر شود، بهینه است و مؤسسات آموزشی باید در راستای توسعه کارآفرینی به ابداع و خلاقیت‌های فردی بها دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل پویایی جامعه، افراد آموزش‌دیده، متخصص و کارآمد هستند.

وی توجه به مهارت‌های جدید را از نیازهای آموزشی کشور دانست و گفت: فرایند اشتغال تحت تأثیر بازار کار ملی و بین‌المللی و شرط اصلی برای رقابت در عرصه‌های جهانی، فراگیری آموزش‌های مهارتی است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای فارس بیان داشت: اشتغال پایدار باعث ایجاد آرامش و امنیت می‌شود، اما کشور هنوز درگیر سلسله نیازهای مطرح‌شده در سال 1390 است.

کوشکی همچنین با درخواست از متولیان کارآفرینی برای بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای یادآور شد: هنوز نام و نقش مراکز فنی و حرفه‌ای به‌گونه بایسته در جامعه مطرح نشده است.

دبیر این سمینار نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری سمینار ارزیابی  توانمندی‌های فردی و سازمانی استخراج فرمان‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

محمدامین مودت افزود: اقتصاد مقاومتی راهبرد حل مشکلات اقتصادی کشور بوده که مهم‌ترین بخش آن مهارت‌های نیروی انسانی است که تولید را شکل می‌دهد.

وی یادآور شد: این سمینار یک‌روزه به همت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز با دعوت از اعضای هیئت‌های علمی، روسای دانشگاه‌ها، مدیران منابع انسانی و آموزشی و پژوهشی سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار