شهردار شیراز گفت: بیش از یک‌میلیون مترمربع ساخت‌و‌ساز به ارزش بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در شیراز از طریق اوراق مشارکت در حال انجام است.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 06 December 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز: علیرضا پاک‌فطرت در آئین گشایش ششمین نمایشگاه مصالح، تجهیزات و فناوری‌های ساختمان، چهارمین نمایشگاه درب و پنجره و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه انبوه‌سازی با تأکید بر لزوم توجه به رونق ساخت‌و‌ساز اظهار داشت: شهرداری شیراز در حال حاضر بیش از یک‌میلیون مترمربع ساخت‌و‌ساز در سطح شهر به ارزش بیش از یک‌هزار میلیارد تومان را در دست اجرا دارد.

وی به تشریح برخی اهداف شهرداری شیراز از ساخت‌و‌سازهای اوراق مشارکت پرداخت و افزود: ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، خوب و باکیفیت ساختن ساختمان‌ها، تأمین پارکینگ حداقل به میزان دو برابر موردنیاز مجتمع‌های تجاری، ساخت مراکز خرید مناسب خانواده همراه با تمام امکانات رفاهی و تفریحی و غیره از جمله این اهداف است.

شهردار شیراز بابیان اینکه ساخت ساختمان‌های شیک و زیبا در مناطق کمتر برخوردار شهر ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: با ساختن چنین ساختمان‌هایی ترافیک در تمام سطح شهر پخش می‌شود زیرا دیگر مردم برای خرید و دیگر امور به مرکز شهر و یا چند پروژه خاص مراجعه نمی‌کنند.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه کمرنگ کردن مراکز تجاری خطی در سطح شهر شیراز که یکی از عوامل ترافیک است از دیگر اهداف شهرداری این شهر است تصریح کرد: وجود مراکز تجاری خطی در شیراز علاوه بر ایجاد ترافیک یکی از موارد تصادفات عابران پیاده است و باید مجتمع‌های مناسب تجاری در شیراز افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم تغییر فرهنگ خرید مردم از مراکز تجاری خطی به مراکز و مجتمع‌های تجاری متمرکز بیان کرد: امیدوارم با ساخت‌و‌سازهایی که توسط شهرداری شیراز انجام می‌شود هم کیفیت ساختمان‌ها و برخی مسائل شهری افزایش یابد و هم برخی فرهنگ‌های رایج در جامعه تغییر کند.

شهردار شیراز با اشاره به رکود حاکم بر مسکن در زمان کنونی بر لزوم رونق ساخت‌وساز تأکید و عنوان کرد: رونق ساخت‌وساز، رونق اقتصادی و افزایش گردش شغلی را به همراه دارد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در تمام پروژه‌های شهرداری شیراز سعی شده ظرفیت پیمانکاران، شرکت‌های داخلی و تولیدات بومی به کار گرفته شود افزود: در شرایط برابر همواره اولویت با تولیدکنندگان بومی و داخلی است.

وی با اشاره به اینکه مناقصه‌ خرید بیش از 50 دستگاه آسانسور برای قطار شهری شیراز انجام‌ شده است گفت: یکی از شرکت‌های موفق در شیراز در این مزایده برنده شد و امیدوارم در سطح کشور نیز حرف برای گفتن داشته باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه استقبال بخش خصوصی از پروژه‌های شهرداری شیراز متوسط بوده هرچند هنوز شهرداری به‌صورت جدی وارد مرحله فروش پروژه‌ها نشده است اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در بخش مسکن و ساختمان فعالیت کنند می‌توانند در این پروژه‌های اوراق مشارکت همکاری داشته باشند، چراکه هم‌ سود خوبی دارد و هم آماده واگذاری است.

پاک‌فطرت تصریح کرد: این پروژه‌ها هم ‌سود خوبی دارد و هم آماده واگذاری است و ظرف 6 تا 9 ماه پس از خرید، تحویل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار