رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت سلامت مردم شیراز در پنج سال آینده را با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده متفاوت‌تر از دیگر نقاط کشور ذکر کرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 10 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدهادی ایمانیه امشب در جمع مردم در مسجد حضرت رسول اعظم (ع) اظهار داشت: آینده استان فارس را از لحاظ بهبود سلامتی بسیار روشن می‌بینم.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: این مسئله به این دلیل بوده که پیشگیری مهم‌ترین اصل برای سلامتی است و پزشکان خانواده نیز با آگاهی دادن به مردم در این مسیر گام برمی‌دارند.

ایمانیه با گلایه از برخی از مردم برای کم‌لطفی به پزشک خانواده ادامه داد: به پزشکان خانواده کم‌لطفی شده و حتی برای کمترین کاری به متخصص و فوق‌تخصص مراجعه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: پزشکان خانواده را به‌زور وادار به دادن برگه ارجاع می‌کنند که این امر احترام قائل نشدن به عزیزانی است که در این کار تلاش می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که پزشک عمومی 90 درصد از بیماری‌ها را تشخیص و درمان می‌کند.

این مسئول ادامه داد: باید از پزشک خانواده مطالبه کنید تا برای شما وقت اختصاص دهد، آزمایش‌های لازم را تجویز و پرونده سلامت شما را تکمیل کند تا بتوانیم سطح سلامت جامعه را ارتقا بخشیم.

ایمانیه گفت: در این طرح به‌سوی سلامت‌محوری پیش می‌رویم و به سمتی حرکت می‌کنیم که چنانچه شخصی خود برای معاینات پزشکی مراجعه نکرد با تماس و یا حضور 8 هزار رابط سلامت درب منازل، مردم را برای انجام معاینات پزشکی موردنیاز تشویق کنیم.

وی تأکید کرد: اگر مردم صبر و حوصله و همکاری داشته باشند ظرف پنج سال آینده شاهد خواهیم بود که سلامت مردم فارس متفاوت‌تر از دیگر نقاط کشور و علت این است که ما در راستای پیشگیری گام برمی‌داریم.

این مسئول پزشکی گفت: البته این را نیز می‌دانیم که تغییر فرهنگ مردم سخت است اما بدانید کشورهای پیشرفته ازنظر سلامت بدون استثنا طرح پزشک خانواده را اجرا کرده‌اند.

ایمانیه در پاسخ به سؤالات مردم در مورد تخلفاتی که در حیطه پزشک خانواده رخ می‌دهد با ذکر شماره تلفن‌های واحد شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: یک‌هزار و 100 پزشک خانواده داریم و به‌یقین نمی‌توانیم به همین تعداد ناظر روی کار آنان نظارت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به‌یقین مردم باید بر این‌گونه مراکز نظارت داشته باشند و تخلفات را گزارش کنند تا مورد پیگیری واقع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از خدمات گروه دانشجویی مردمی هادیان سلامت گفت: این عزیزان برای آگاهی دادن و در بحث پیشگیری و سلامت در جامعه تلاش می‌کنند که قدردان همت آنان در این مسیر هستیم.

ایمانیه همچنین به سؤالات مردم در مورد چگونگی استفاده بهتر از طرح پزشک خانواده پاسخ داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار