عمليات كاشت محصولات سبزي و صيفي زير پلاستيكي در شهرستان هاي جنوبي استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 10 November 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کارشناس مسئول سبزی وصیفی سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه در فصل زمستان شرايط آب و هوايي اجازه كشت و كار محصولات سبزي و صيفي را با مشكل مواجه مي سازد، گفت : كشاورزان با ايجاد تونل هاي پلاستيكي و با افزايش دماي خاك و كاهش خسارت علف هاي هرز،  شرايط را براي رشد و نمو محصولات سبزي و صيفي در فصل زمستان  فراهم مي کنند.

کیکاووس نجفی تاکید کرد: كشت هاي زير پلاستيكي محصولات سبزي و صيفي عمدتاً در شهرستان هاي لار، لامرد، مهر، فراشبند، خنج، كازرون، داراب، قيروكارزين، فسا و جهرم  انجام می شود.

وی تصریح کرد: محصولات زير پلاستيكي عمدتاً در ماه هاي آذر الی اواسط اسفند در اين شهرستان ها كشت و محصول توليدي در ماه هاي فروردين تا خرداد به بازار مصرف عرضه مي شوند.

نجفی افزود :پیش بینی می شود سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی زير پلاستيكي، در سال زراعی امسال  25 هزار هکتار با تولید 770 هزار تن باشد که به عبارت دیگر 24درصد از سطح زیر کشت کل محصولات سبزی و صیفی و 22درصد از کل تولید محصولات سبزی و صیفی بدین روش کشت و تولید می شود.

کارشناس مسئول سبزی وصیفی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت : با توجه به بالابودن ميزان توليد در ماه هاي ارديبهشت و خرداد، بالا بردن همزمان ظرفيت فرآوري كارخانجات استان را لازم و ضروري دانست وافزود: باید شرايطي فراهم شود تا بتوان 400 هزار تن محصولي كه در اين ماه ها توليد مي شود را صادر كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار