کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیرمعاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت:براساس تحقیقات انجام شده بیمارانی که روش های برخورد با سرطان را می آموزند با مسائل و مشکلات امیدوارانه برخورد می کنند و کاهش نگرانی نقش اثرگذاری در بهبود سرطان آنها دارد.
کد خبر: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 27 January 2015
حسین محمدی فر، سه شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: بیشتر افراد پس از آگاهی از سرطان خود دچار یاس و ناامیدی می شوند و بر اساس تحقیقات انجام شده نزدیک به 40 درصد افراد مبتلا به سرطان دچار فشارهای عصبی و اختلالات روحی می شوند که در این میان نقش اعضای خانواده و روانشناسان می تواند اهمیت داشته باشد .

وی ادامه داد:بیماری سرطان نه تنها بر فرد بلکه بر دیگر اعضای خانواده تأثیر می گذارد و اگر افراد خانواده اطلاعات کافی در مورد بیماری نداشته باشند و نتوانند نقش حمایتی خود را به نحو احسن انجام دهند مشکلات بیشتر و بیشتر می شود.

این کارشناس گفت:این بیماران در حین درمان با رادیوتراپی و شیمی درمانی و ...احتیاج به درمان شناختی در خصوص کنترل اضطراب و ... دارند .

کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد:افراد خانواده و اطرافیان فرد، همچنین روانشناسان نقش مؤثری در ایجاد تصویر آینده روشن در بیماران ایفا می کنند .

به گفته وی سرعت بهبودی در افراد امیدوار خیلی بیشتر از افراد نا امید است اشخاص امیدوار در مقابله با بیماری همیشه یک قدم جلوتر از افراد ناامیدند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار