معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به جایگاه، قدمت و شهرت فرهنگی، ادبی و هنری شهر شیراز، ایجاد موزه هنرهای معاصر در این شهر را دنبال می کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 04 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی مردخانی، در آیین گشایش چهارمین دوسالانه گرافیک ایران با عنوان سرو نقره ای در شهر صدرا افزود: شهر شیراز و شاعرانگی آن می تواند خالق رویدادهای ارزشمندی در حوزه هنرهای تجسمی باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به وجود استعدادها و ظرفیت های هنری بخصوص در میان قشر جوان و هنرمند شیراز، می کوشیم تا بیست و سومین دوسالانه هنر جوان ایران سال آینده در این شهر برگزار شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به حمایت های این وزارتخانه از برگزاری چنین مراسم هایی افزود: برگزاری چهارمین دوسالانه گرافیک بیانگر نگاه ویژه دولت به برگزاری چنین آیین ها و مراسم هایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با اشاره به ایجاد تنوع و سهولت در تولید تصاویر به مدد تکنولوژی گفت: امروز این امکان وجود دارد که هر تصوری که انسان در ذهن دارد به تصویر کشیده شود.

دکتر بهزاد مریدی افزود: کاری را که ادبیات تخیلی در گسترش دامنه تخیلات انسان در قرن نوزدهم انجام می داد امروز توسط نقاشان و تصویرسازان انجام می شود و به همین دلیل مفهوم فرهنگ بصری از محققان مورد توجه قرار گرفته است.

وی، آلودگی بصری را تهدیدی برای فرهنگ بصری انسان دانست و گفت: برخی برای کنترل این آلودگی پیشنهاد ارتقا دانش بصری را مطرح می کنند تا از آن طریق مردم بتوانند ارزشمند بودن یا بی ارزش بودن تصاویر را تشخیص دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش هنرمندان در کاهش آلودگی بصری تصریح کرد: هنرمندان تصویر ساز می توانند با خلق آثار ارزشمند به تحقق این مهم کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار