مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان طعمه حریق شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد بوستانی در رابطه به آتش سوزیهای امسال عرصه های منابع طبیعی این استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی طعمه حریق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته طی این مدت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه های طعمه حریق شده بود که این آمار نشاندهنده کاهش چشمگیر آتش سوزی در این عرصه هاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار داشت: این آتش سوزیها به طور عمده مربوط به شهرستانهای ارسنجان، نی ریز، شیراز، فیروزآباد، اقلید و ... بوده است.

پیش بینی ۴ میلیارد اعتبار برای طرحهای آبخیزداری

وی گفت: در  سال جاری چهار میلیارد و  ۲۰۰میلیون تومان برای طرح های آبخیزداری استان فارس از جمله طرح های سازه ای و بیولوژیکی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه علاوه بر تکمیل طرح های گذشته پروژه های جدید نیز پیگیری می شود، گفت: طرح های بیولوژیکی شامل بذر کاری و نهال کاری است تا بتوان جلوی سیلاب و حرکت تند آبهایی که باعث وارد شدن خسارت به ابنیه شهری و روستایی می شود را گرفت.

وی با اشاره به خشکسالیهای استان فارس طی چند سال گذشته بیان کرد: با توجه به خسارتهای عمده خشکسالی در سطح این استان بهترین روش برای جلوگیری از ادامه این خسارتها اجرای طرحهای آبخیزداری و نهال کاری است.

بوستانی با اعلام اینکه یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای نهال کاری در این استان اختصاص یافته، اظهار داشت: در این صورت کشت ۶۰۰ هزار اصله نهال و بذرکاری در فارس آغاز می شود که این امر برای غنی سازی جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار