مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس بر اهتمام صنایع در حفظ کیفی منابع آب بیش از پیش تاکید کرد و گفت : استفاده غیرمجاز از سموم کشاورزی در تولید محصولات، منابع آب را با مخاطره روبرو می سازد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴ 08 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس ، حمید رضا دهقانی در سومین جلسه کارگروه مدیریت اجرایی منابع آب با بیان اینکه اتخاذ تمهیدات لازم در جهت افزایش و بهبود کیفیت منابع آب استان لازم است افزود: اهمیت موضوع آب در سالهای اخیر، حفظ منابع آب و محیط زیست رویکرد اصلی وزارت نیرو است.

وی گفت: طی سالهای اخیر کشت در اراضی اطراف سد درودزن ممنوع شده و مطالعات کیفی مخزن این سد با تعامل و همکاری میان همکاران آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین عبدالمطلب کشاورز معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت آب منطقه ای نیز با تاکید بر تامین پایدار آب در بعد کمی و کیفی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی را پراهمیت برشمرد و پایش و مدیریت کیفیت آب را دستور کار این شرکت عنوان کرد .

وی با بیان اینکه حوضه آبریز درودزن به عنوان یکی از بزرگترین منبع آبی فارس از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به کیفیت آب این منبع را ضروری دانست.

احمدرضا عیسایی رییس دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای هم با اشاره به اینکه مدیریت جامع کیفیت آب آشامیدنی مهم ترین عامل پیشگیری از بیماریهایی است که از طریق آب منتقل می شود تدوین سند کیفیت آب شرب از سوی شورای عالی سلامت وزارت بهداشت در سال 90 را گامی مهم در برنامه ایمنی آب کشور معرفی کرد .

وی افزود: وزارت نیرو نظام نامه جامع کیفیت آب را با هدف کنترل و کاهش آلودگی آب تدوین کرده و با برنامه ریزی جهت مدیریت پساب، ساماندهی وضعیت کیفی منابع آب را مورد تاکید قرار داده است.

وی با اعلام این خبر که برنامه ایمنی آب آشامیدنی در کشور آغاز شده، به تشکیل نخستین برنامه در آذر ماه 93 در شیراز با هدف صیانت از منابع آب اشاره کرد و تعیین وضعیت موجود منابع آب و شناخت و کاهش آلاینده ها را از اهداف اصلی این برنامه عنوان نمود.

مطالعات پایش کیفیت مخزن سد درودزن با هدف بررسی وضعیت کیفی آب سد و پایش مخزن از رسوبات کف دریاچه در سه مرحله شناخت، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی و مدیریت کیفیت آب در سومین جلسه کارگروه مدیریت اجرایی منابع آب در شرکت آب منطقه ای فارس مورد بررسی قرار گرفت.

سد درود زن در فاصله 65 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و بخشی از آب شرب شیراز را تامین می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار