رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس، از نقش آفرینی مردم شیراز در اجلاس پیرغلامان حسینی تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 11 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایلنا: رییس شورای هیئات مذهبی استان فارس با بیان این مطلب که نقش آفرینی مردم در سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی ستودنی بود، از اقشار مختلف مردم فارس که در  هر چه با شکوهتر برگزار شدن این اجلاس شورای هیئات مذهبی استان را یاری کردند تقدیرکرد.

مظفر مختاری با اشاره به روند برگزاری مطلوب سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل  از پیرغلامان حسینی در شیراز گفت: همه مردم فارس و مسئولان ولایتمدار این استان برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این رخداد بزرگ فرهنگی کمر همت بستند.

وی با تشکر از نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شیراز، استاندار و مجموعه معاونین وی، تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)، نیروهای نظامی وانتظامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرودگاه های استان فارس، مدیرکل هواپیمایی هما، اصحاب رسانه، پرسنل صدا و سیما و تمامی افرادی که به نوعی در برگزاری این اجلاس زحمات زیادی را متقبل شدند، افزود:حسن بزرگ برگزاری این دور از اجلاس پر رنگ بودن بعد مردمی آن و اجرای این رویداد فرهنگی مذهبی توسط خود مردم در قالب هییات مذهبی بود.

مختاری با اشاره به شعار سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی افزود: نام امام حسین(ع) باعث شد تا شاهد تجلی عینی وحدت امت اسلامی در طول برگزاری این اجلاس باشیم.

وی یکی دیگر از علل برگزاری باشکوه این اجلاس را برنامه ریزی دقیق تیم اجرایی اجلاس  عنوان کرد و با اشاره به مراسم استقبال باشکوه از پیرغلامان حسینی در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب و صحن احمد بن موسی (ع)گفت:به جرات می توان گفت بسیاری از مراسم های برگزارشده در طول این اجلاس در نوع خود بی نظیر و درخور تحسین بود.

رییس شورای هییات مذهبی استان فارس برگزاری این اجلاس در شیرازبه لحاظ فرهنگی و مذهبی پربرکت و پرفایده خواند و افزود:با سوز و گدازمداحان ایرانی و خارجی وهمچنین روضه خوانی اهل بیت (ع)به سبک های مختلف ،شهر شیراز درآستانه ی مراسم عزاداری سید الشهداو یارانش رنگ وبوی محرم به خود گرفت.

مختاری در بخش دیگری از سخنانش به ثبت ملی سبک سینه زنی قطاری شیراز اشاره کرد و افزود:در این اجلاس سبک سینه زنی منحصر به فرد هییات شیراز موسوم به سینه زنی قطاری به ثبت ملی رسید تا این سبک سینه زنی درکنارعزاداری چک چکوی استهبان جزو آثار معنوی استان فارس درتاریخ ثبت شوند.

وی سترگ بودن حماسه حسینی را عامل اردات مردم فارس به امام حسین(ع) و یاران شهیدش درکربلا دانست و ادامه داد: مردم فارس بار دیگر با برگزاری با شکوه این اجلاس ثابت کردند که از محبان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار