خانواده نقش مهمي در تأمين بهداشت رواني افراد دارد و والدين وظيفه خطيري نسبت به انسان سازي و حفاظت از بهداشت رواني فرزندان دارند.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 11 October 2015
تابناک فارس به نقل از پايگاه خبري پليس: " فريبا استواري" معاون اجتماعي پليس فارس طي يادداشتي به نقش مهم خانواده در جامعه پرداخته است.

خانواده نقش مهمي در تأمين بهداشت رواني افراد دارد و  والدين وظيفه خطيري نسبت به انسان سازي و حفاظت از بهداشت رواني فرزندان دارند .

پايه هاي رشد رواني اجتماعي كودكان ، احساس ايمني و ارضاي عاطفي آنان در سال هاي اوليه كودكي پي ريزي مي شود،‌ زيرا تفاهم ،‌ سازگاري و محبت موجود در محيط خانواده ، در تقويت حس اعتماد به نفس و پرورش نيروي سازنده در كودكان و نوجوانان بسيار حائز اهميت است .

در يك خانواده عادي والدين ضمن همبستگي و احترام متقابل نسبت به يكديگر در برخورد با فرزندان ، روش هماهنگ و يكسان را در پيش مي گيرند و در نتيجه فرزندان احساس مي كنند كه رابطه والدين صميمي است ،‌زيرا كودك و نوجوان بايد والدين خود را منبع شادي ، امنيت عاطفي ، ارضاي خاطر جسمي و رواني دانسته و آنان را پناهگاه خويش بدانند .

بي توجهي والدين به سالم سازي محيط رواني – اجتماعي و فقدان روابط مناسب در بيشتر موارد ، كودكان و نوجوانان را با كمبودهاي عاطفي مواجه مي کند .

ريشه رفتارهاي نابهنجار كودكان و نوجوانان ، انحراف و بزهكاري ها را بايد در سنين اوليه كودكي و درميان خانواده جستجو كرد و براي شناخت علت ناسازگاري هاي كودكان و نوجوانان و پيدايش اختلال هاي رفتاري ، بيش از هرچيز آگاهي از وضعيت خانواده آنان ضرورت دارد .

اسلام با مد نظر قرار دادن تاثیرات خانواده در تربیت فرزندان ، سلامت اجتماع را در گروی خانواده سالم می‌داند و خانواده سالم علاوه بر رشد و شکوفایی فرزندان ، تربیت سالم را نیز از نظر دور نگه نمی‌دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار