رئیس کانون مداحان کشور گفت: دشمنان به دنبال بهانه جویی برای کینه ورزی با اسلام هستند که مداحان باید دربیان مطالب در محافل عزاداری مراقب و حساس باشند تا دست آویز و بهانه برای دشمنان اسلام ایجاد نشود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 06 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مصطفی خرسندی شامگاه دوشنبه در سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی درلارستان استان فارس بیان کرد:کار مداحان در معرض توجه دشمنان است لذا مداحان باید مطالب مستند و تاریخی را در محافل عزاداری و مداحی ها بیان کنند.

وی افزود: هیات ها باید برای برگزاری محافل خود معیارهای الهی و رضایت ائمه اطهار(ع) را مد نظر داشته باشند در غیر این صورت تنها شلوغ بودن کافی نیست ودر حالی که اگر به محتوای محافل و هیات توجه نشود آسیب زا خواهد بود.

خرسندی اظهار داشت: مداحان وظیفه مهم و سنگین دارند که با توجه به جایگاه این افراد در عموم باید از ویژگی هایی از جمله اخلاص، اخلاق، تدین، مطالعه و دانش، آشنا با سبک ها و قالب های شعری و ادبی، توانایی در قرائت صحیح قرآن و ادعیه و متانت و حسن سلیقه برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: برپایی مراسم مذهبی به ویژه عزاداری های ایام محرم و صفر در محلات یکی از آداب و رسوم قدیمی در کشور ماست که باید احیا شود و رونق گیرد و این درحالی است که از دیر باز عزاداری ایام محرم و صفر به صورت محله ای و با حضور اعضا و هیات های محلات در مساجد و حسینیه های محله ها برگزار می شد که این نوع عزاداری باید در کشور احیا شود.

او ادامه داد: مشارکت اعضای محل و تاثیر کار فرهنگی بر آنها یکی از کارکردهای عزاداری در محلات بود که هیات ها باید تلاش کنند برنامه های مذهبی و عزاداری خود را در محلات برگزار کنند.

خرسندی عنوان داشت: دشمن با بهره گیری از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری از جمله ماهواره به دنبال تخریب بنیان خانواده در کشور ماست که برپایی محافل عزاداری در محلات و منازل یکی از راه های مناسب مقابله با این دشمنی است.

امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان
امام جمعه خنج نیز گفت: امروز جامعه اسلامی نیازمند وحدت هرچه بیشتر است و امام حسین(ع) می تواند محور وحدت امت مسلمان باشد.

شیخ عبدالصمد ابونجمی افزود: محبت بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) یک شاخصه اصلی دردین است که خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) منادیان وحدت هستند.

وی بااشاره به گروه های تروریستی به نام اسلام بیان کرد: متاسفانه امروز برخی به نام اسلام، مسلمانان را کشته و یا آواره می کنند درحالی که این کار خلاف دستورات و آموزه های اسلام است.

ابونجمی اظهارداشت: امروز خطر کسانی که دین خدا را از طریق خشونت می طلبند از امپریالیسم شرق و غرب بدتر است و کسانی که دین خدا را با خشنوت ترویج داده و بر مردم مظلوم حکومت می کنند باید از خشم و غضب خداوند بترسند.

در حاشیه سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در شهرستان لارستان کارگاه آسیب شناسی عزاداری با حضور مهمانان داخلی و خارجی این اجلاس برگزار شد.
لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار