مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از رشد هفت درصدی بازدید از اماکن تاریخی استان ظرف شش ماهه امسال خبرداد.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 28 September 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مصیب امیری در جریان همایش روز جهانی جهانگردی در شیراز بیان کرد: طی شش ماهه ابتدای سال، آمار بازدید کنندگان از اماکن تاریخی استان فارس چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد، افزود: صنعت جهانگردی در دنیا با بیش از یک میلیارد نفر به تنهایی ۹ درصد تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص داده است.

امیری افزود: از هر ۱۱ شغل بر اساس ارزیابی های صورت گرفته یک شغل متعلق به بخش گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس، گردشگری را راهی به سوی رشد همه جانبه جهان امروز دانست و افزود: فارس در حوزه های متنوع گردشگری ویژگی منحصر به فردی دارد و سهم ۳۰ درصدی آثار تاریخی نشان از جایگاه این استان است.

امیری با اشاره به اینکه ۷۷ رشته صنایع دستی در استان فارس فعال است، افزود: ۴۷ درصد اشتغال استان فارس مربوط به حوزه خدمات بوده و از این میزان ۱۰ درصد در حوزه خدمات بخش گردشگری است و در مجموع ۹.۹ درصد سهم اشتغال استان به گردشگری اختصاص دارد.

وی با اشاره به سند چشم انداز گردشگری استان در سال ۱۴۰۴ بیان کرد: در این سال فارس در بخش گردشگری تاریخی و فرهنگی باید رتبه اول، گردشگری سلامت و پزشکی جزو دو قطب اول، گردشگری روستایی رتبه نخست، گردشگری مذهبی رتبه سوم، گردشگری خدمات رتبه دوم و گردشگری ادب و عرفانی رتبه اول را داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: امیدواریم با فراهم کردن بسترهای لازم و تسهیل شرایط برای ایجاد کسب و کار جدید در حوزه گردشگری، بتوانیم وضعیت گردشگری استان را به نقطه مطلوب برسانیم.

امیری عنوان کرد: در این راستا میراث فرهنگی آمادگی دارد ضمن آماده سازی زیرساختها، از ایده های جدید و خلاقانه نیز حمایتهای لازم را به عمل آورد.

در پایان این مراسم، از فعالان عرصه گردشگری استان فارس نیز تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار