معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: طلاق توافقی از جمله مسایلی است که جامعه ما را در شرایط بحران قرار داده است و برای آینده فرهنگ و جامعه ما نگران کننده است.
کد خبر: ۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 22 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدباقر الفت در همایش ملی مداخله در امور طلاق که صبح شنبه در شیراز گشایش یافت، افزود: مشخص نیست این موضوع در نیم قرن آینده چه چیزی از فرهنگ و مذهب در کشور ما باقی بگذارد.

وی بدون ذکر آمار مشخص گفت:40 درصد طلاق ها در جامعه ریشه در اعتیاد دارد که معمولا یکی از زوجین شرایط زندگی را از دست می دهد و طلاق توافقی شکل می گیرد.

وی گفت: در دهه های گذشته نوعی تحول فرهنگی منفی در جامعه ما شکل گرفته است و هر چند تلاش کرده ایم آداب و سنن ملی و فرمان های دین اسلام را در جامعه حفظ کنیم اما این تحول فرهنگی منفی در مقابله با آداب و سنن ملی و مذهبی قرار گرفته و رشد کرده است.

معاون قوه قضاییه اظهار کرد: در این شرایط جامعه از ازدواج های سنتی که در دهه های گذشته انجام می گرفت، فاصله گرفته است و به نوعی حاکمیت جوان و فرزند در خانواده بر حاکمیت والدین غلبه کرده است و همین مسایل است که جامعه ما را از ازدواج های سنتی دور می کند.

وی ادامه داد: آموزه های فمینیستی یکی از مواردی است که در افزایش طلاق در جامعه تاثیرگذار است و تابعیت بانوان از مردان را در خانواده کمرنگ کرده است و خواسته یا ناخواسته موجب شده است که زمینه طلاق توافقی در جامعه به وجود آید.

الفت گفت: امروز قبح اجتماعی طلاق در جامعه از بین رفته است و طلاق صرفا به یک مساله حقوقی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه آمارهای طلاق رو به افزایش است و از همه مهمتر سن پایین طلاق است که معمولا در دو تا پنج سال اول زندگی مشترک طلاق های توافقی شکل می گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: افزایش فساد و فحشا در جامعه از پیامدهای طلاق در سال های آغازین زندگی مشترک است و این وضعیت به فزونی روابط نامشروع بین افراد مطلقه در جامعه دامن زده است.

برگزاری کارگاه های بررسی مسایل اعتیاد و مهارت های اجتماعی از نشست های تخصصی جانبی همایش ملی مداخله در امور طلاق است.

در این همایش که به مدت دو روز برگزار می شود و یکشنبه به کار خود پایان می دهد، کارشناسانی از قوه قضاییه، دادگستری های سراسر کشور و سازمان بهزیستی حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار