هاشمی با بیان این که پیش بینی شده است امسال ۳۰۰ هزار تن جو در فارس تولید شود افزود: نیاز فارس به جو علوفه‌ای ۶۵۰ هزار تن است که مابقی از استان‌های دیگر تامین می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 24 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال ۱۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت جو علوفه‌ای اختصاص می‌یابد.
هاشمی با بیان این که ۲ هزار تن بذر جوبرای کشت اختصاص داده شده است افزود هزار تن بذر گواهی شده و بقیه متعلق به کشاورزان است.
وی گفت: کاشت جو از اواسط مهر آغاز شده است و تا اواخر آذر ادامه دارد.
کارشناس مسئول نباتات علوفه‌ای جهاد کشاورزی فارس با بیان این که نیمروز، به رخ، ریحانه، جلگه و سرارود ارقام جو کاشته شده در فارس است افزود: جو علوفه‌ای در همه شهرستان‌های استان به ویژه کازرون، نورآباد، سپیدان، شیراز، مرودشت، سپیدان و اقلید کاشته می‌شود.
هاشمی گفت: فارس پارسال با ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت جو آبی و دیم رتبه سوم کاشت و با تولید ۲۹۰ هزار تن محصول، رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داد.
وی با بیان این که پیش بینی شده است امسال ۳۰۰ هزار تن جو در فارس تولید شود افزود: نیاز فارس به جو علوفه‌ای ۶۵۰ هزار تن است که مابقی از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار