معاون سیاسی فرماندار شیراز با بیان اینکه دفاتر مشاورین املاک در این شهرستان منشأ بسیاری از نابسامانی‌ها هستند، از فعالیت زیرپوستی دلالان در این زمینه انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴ 28 July 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز: زین‌العابدین نیک‌مرام اظهار داشت: بروز برخی مشکلات در حوزه زمین، مسکن، پیش‌فروش آپارتمان و ... باعث شده است تا در سطح شیراز هر از چند گاهی یک‌بار شهروندان و یا دیگر هم‌وطنانی که علاقه‌مند به خریداری ملک در این شهرستان هستند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند.

وی افزود: در شرایطی که چند سالی است قوانین و مقررات در مورد خریدوفروش ملک در سطح کشور ضابطه‌مند و بسیاری از نابسامانی‌های موجود در این حوزه برطرف شده است اما به نظر می‌رسد اقدامات سودجویانه برخی افراد در این حوزه تمام ندارد.

معاون فرماندار شیراز گفت: این شهرستان که به لحاظ فرهنگی، موقعیت آب و هوایی، دسترسی به امکانات و ... همواره جز انتخابات نخست هم‌وطنان از سراسر استان فارس و کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه ملک بوده، بعد از شمال کشور بیش از هر نقطه‌ای از ایران با مشکل سودجویی برخی افراد در حوزه معاملات ملکی روبه‌رو است.

به گفته نیک‌مرام در شیراز حدود 6 هزار دفتر مشاوران املاک فعالیت دارد که با این حجم به نسبت جمعیت و گستره جغرافیایی در کل کشور پیشتاز هستیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته مشاوران املاک در شیراز قارچ‌گونه رشد داشته‌اند که منشأ بسیاری از نابسامانی‌ها، این صنف بوده است.

به گفته معاون فرماندار شیراز هیچ مرجع و مسئولی تاکنون به این مهم توجه نداشته است و این امر باعث شده که شهروندان شیرازی از این لحاظ صدمات جبران‌ناپذیری ببینند.

وی گفت: بسیاری از این دفاتر با نصب کروکی و یا نقشه در محل کار خود، اراضی و زمین‌هایی را تفکیک و با سوءاستفاده و بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی به مردم فروخته‌اند.

نیک‌مرام افزود: این امر باعث شده است که مردم از موضوع متضرر شده و برخی از سودجویان با به جیب زدن پول‌های کلان مردم مشکلاتی را برای مسئولان و شهروندان فراهم آورده‌اند.

معاون سیاسی فرماندار شیراز در تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی متشکل از اتحادیه مشاوران املاک، دستگاه قضایی، ثبت ‌اسناد و املاک و شهرداری شیراز و دیگر دستگاه‌های مرتبط درصدد ساماندهی این صنف هستیم.

نیک‌مرام در پایان با درخواست عدم صدور مجوز بیشتر برای فعالیت این دفاتر، گفت: از شهروندان شیرازی و شهرداران مناطق 10گانه شیراز می‌خواهیم هرگونه موارد و یا تخلفات در این زمینه را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام کنند تا برابر قانون و پیش از متضرر شدن بیشتر مردم جلو سودجویی فرصت‌طلبان گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار