عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری شیراز به طول حدود ۱۰ کیلومتر از شهرک گلستان آغاز شده و ۵ ایستگاه آن در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 18 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز در بازدید از ایستگاه میلاد به عنوان دومین ایستگاه خط ۳، گفت: ایستگاه نخست خط ۳ زیر رودخانه و در مجاورت بولوار شهید چمران و ایستگاه میلاد هم به دلیل جلوگیری از اختلال در جریان ترافیک کاملا زیرزمینی ساخته می‌شود.
امیر یقطین افزود: عملیات اجرایی شمع‌های زیرزمینی ایستگاه میلاد به پایان رسیده است و عملیات اجرایی ایستگاه زیر زمینی آرین از خط ۳ هم به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: خط ۳ مترو شیراز حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد که عملیات حفاری آن از شهرک گلستان آغاز شده و عملیات اجرایی ۵ ایستگاه هم آغاز شده است.
رضا محمدیان ادامه داد: با پیشرفت دستگاه حفاری، از دوباره کاری خاکبرداری‌ها جلوگیری و در هزینه‌های اجرایی صرفه‌جویی می‌شود.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در این بازدید گفت: با توجه به اینکه این محدوده، محدوده تبادل مسافر از صدرا خواهد بود، می‌توانیم حجم ترافیک ورودی به شیراز را کنترل کنیم.
هادی شه‌دوست شیرازی گفت: دو قطعه زمین ضلع شمال غرب این طرح تملک شده، طراحی یک پارکینگ طبقاتی هم پیش‌بینی شده و امکان پارک خودرو‌های ورودی از سمت شمال غرب در این مجاورت این ایستگاه وجود دارد تا مسافران و شهروندان از طریق ایستگاه قطار شهری ادامه مسیر دهند.

خط ۳ متروی شیراز که توسعه غربی خط ۱ است در ۸ ایستگاه پیش‌بینی شده که چهار راه میرزای شیرازی (پل معالی آباد) را از طریق بزرگراه دکتر حسابی به شهرک‌های شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال، گلستان، زیرگذر شهرک گلستان و ایستگاه راه‌آهن شیراز متصل می‌کند.

 

برچسب ها: قطار شهری ، ترافیک ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار