سد و نیروگاه چم شیر بر روی رودخانه زهره بر اساس اخبار منتشره در سال نود و هفت آبگیری خواهد شد و این در حالیست که دریاچه این سد به طول ۵۷کیلومتر طول قسمتهای زیادی از اراضی منطقه ماهور را د‌ر بر خواهد گرفت که متاسفانه مسوولین شهرستان از این موضوع خبر ندارند
کد خبر: ۵۱۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 27 October 2017
تابناکفارس به نقل از خبر نورآباد:سد و نیروگاه چم شیر بر روی رودخانه زهره بر اساس اخبار منتشره در سال نود و هفت آبگیری خواهد شد و این در حالیست که دریاچه این سد به طول ۵۷کیلومتر طول قسمتهای زیادی از اراضی منطقه ماهور را د‌ر بر خواهد گرفت که متاسفانه مسوولین شهرستان از این موضوع خبر ندارند اگر مسوولین عزیز شهرمان به خود اجازه دهند و از پشت میز بزرگ و زیبایشان بلند شوند میتوانند از چند نقطه بوسیله پمپاژ آب را به اراضی ممسنی منتقل کنند و با استفاده بهینه از همین آب جهت توسعه کشاورزی و آب شرب و صنعت در رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و اشتغالزایی که مهمترین مشکل بیکاری بخشی ازجوانان شهرستان است را برطرف نماید.

لازم به توضیح است که نزدیک به چهل هزار هکتار در اراضی جنوبی خوزستان به شهرستانهای زیدون امیدیه و هندیجان و دشت های لیراوی بندر دیلم در استان بوشهر از این طرح منتفع میگردنند و در ۳۰کیلومتر پایین تر از همین سد بر همین رودخانه سد دیگری با نام چم شیر دو و یک رشته تونل به طول ۷۲۰۰متر در حال ساخت میباشد که آب را به استان بوشهر منتقل خواهد کرد و مشکل آب شرب استان بوشهر حل خواهد شد.

سوالم این هست آیا ممسنی که سرشاخه اصلی این رودخانه از این شهرستان شروع میشود نباید کوچکترین بهره ای از این پتانسیل عظیم ببرد؟ آیا برای انجام انتقال آب با توجه به خشکسالی و روند مهاجرت روستاییان و عشایر به شهر دیر نشده است ؟ 
بله دیر شده است اما اگر نماینده عزیز شهرستان جناب آقای دکتر گودرزی همت نمایند این دیر شدن قابل جبران هست جبرانی که باید آقای مرادی و شفیعی نمایندگان ادوار گذشته شهرستان جوابگوی مردم ممسنی باشند.

مشخصات سد: نوع سد وزنی از جنس بتن غلطکی rcc با ارتفاع از پی ۱۵۵ متر و طول تاج ۵۸۰متر بوده که از نوع سرریز اوجی دریچه دار بر روی بدنه سد میباشد و حجم مخزن دو میلییارد و سیصد میلیون متر مکعب  هست . همچنین طول دریاچه سد ۵۷کیلومتر میباشد. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهریور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
سلام باید نماینده پیگیری کند مردم هم دنبال کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار