استادیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: شبکه های اجتماعی دوری و جدایی خانواده را به همراه دارد.
کد خبر: ۴۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 18 June 2015
سيما فردوسی صبح چهارشنبه  در جمع  جوانان شیراز، گفت: شبكه‌ های اجتماعی البته هدف‌ دار ايجاد شده و برنامه ‌‌سازی‌های شبكه‌ های ماهواره‌ ای نيز دانسته انجام می شود تا زندگی را به سمت دیگر روانه کنند.

وی ادامه داد: بايد توجه داشت كه اساس بروز مشكلات در خانواده‌ها، بی ‌توجهی زوجين به يكديگر است.

این استادیار دانشگاه با اشاره به موارد مشهود و پرونده‌های موجود از تاثیر شیکه مجاری تاکید کرد: وقتی ريشه بروز اين گسست‌ها و تاثيرپذيری از شبكه‌های اجتماعی بررسی می ‌شود، رفتارهای مشكل ‌دار فردی در زندگی های خانوادگی عامل مهم بسيار تاثيرگذاری است.

فردوسی ادامه داد: خانواده برای طی کردن سير تعالي تشکیل می شود و اين يكي از اهداف مهم آفرينش انسان و ازدواج از نگاه اسلام است، لذا در اين مسير انسان نبايد دچار ركود شده و پويايي و تلاش را فراموش كند.

وی تصریح کرد: در راستای خوشبختی، سلامت روان زوجين بسيار مهم است، هر فردی در ابتدا بايد از خودش بپرسد كه آيا روانی سالم دارم، آيا خواب شبانه ‌ام كافی است، آيا دچار افسردگی نيستم، دچار كندی رفتار و تنبلی نشده‌ام، آيا مدام اتفاقات بد را برای خود تصور نمی كنم.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی، گفت: اين موارد نشانه‌های اضطراب و افسردگي است و برای درمان اين حالت‌ها، خواست فرد بسيار مهم و همراهی شريك زندگی و همسر بسيار بسيار مهم است.

فردوسی  تصريح كرد: در خانواده‌هايی كه يكی از زوجين يا هر دو دچار مشكلات رفتاری و روانی هستند، كودكان خوب رشد نخواهند كرد.

وی با تاكيد براينكه سبك زندگي در بيشتر اوقات موجب بروز مشكلات روانی و رفتاری در افراد می ‌شود، گفت: زندگي با نظم، مديريت شده و هدف‌ دار، موجب بروز مشكلات عصبی و رفتاری در خانواده نمی ‌شود.

این روانشناس با بيان اينكه ناتوانی در كنترل به ‌موقع خشم، عامل بروز شكاف بين همسران است، تاکید کرد: بهترين همسر دنيا كسی است كه خودشناسی داشته باشد و با توجه به توصيه‌های علم بهداشت روانی، اصول سالم ‌تر زيستن را رعايت كند.

فردوسی يادآور شد: راز داشتن يك رفتار مناسب در گفتار لقمان حكيم نهفته است، اينكه هرچه از نظر ما بد و ناپسند است، انجام ندهيم، اين همان خودشناسی و تلاش برای رشد و تعالی انسانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار