مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اتمام عملیات احداث بخش‌های فیزیكی موزه دفاع مقدس این استان شامل ساختمان، گالری، مركز فرهنگی و محوطه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 04 July 2017
حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اتمام عملیات احداث بخش‌های فیزیكی موزه دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت: این موزه از نظر احداث ساختمان، گالری، مركز فرهنگی، محوطه، یادمان شهید دوران، یادمان شهدای گمنام، سالن نمایش و غیره به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینكه حتی سردرب ورودی و ستون‌های این موزه نیز انجام شده است، افزود: تنها بحث موزه‌آرایی و محتواسازی موزه مانده است كه هم‌اكنون این پروژه در اختیار طراح قرار گرفته است.

در حال جمع‌آوری ادوات جنگی هستيم

گرامی اظهار كرد: علاوه بر این بناست تا فضایی در بوستان ولیعصر(عج) به عنوان باغ موزه دفاع مقدس فارس احداث شود كه در آن ادوات جنگی در بخش‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و غیره قرار گیرد و هم‌اكنون در حال جمع‌آوری این ادوات هستیم و فعلاً ادوات جمع‌آوری شده نیز به عنوان امانت در دانشكده زرهی شیراز نگه‌داری می‌شوند.

موزه‌آرايی و محتواسازی بايد با پيشكسوتان دفاع مقدس هماهنگ شود

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پاسخ به زمان اتمام عملیات احداث موزه دفاع مقدس یادآور شد كه عملیات موزه‌آرایی یك فرایند است و تا اوایل شهریورماه كار گروهی كه به دنبال تعیین شاخص‌های محتوا و سوژه‌ها بودند تمام می‌شود و از شهریورماه این سوژه‌ها به تهران هم ارسال می‌شوند چرا كه باید با پیشكسوتان دفاع مقدس چك شده و هماهنگی لازم صورت گیرد.

بخشی از سوژه‌ها به صورت دیجیتالی در موزه نصب خواهند شد

وی با یادآوری اینكه بخشی از سوژه‌ها به صورت دیجیتالی در موزه نصب خواهند شد، گفت: طبیعتاً بعد از تعیین محتوا و در اختیار قرار گرفتن موارد لازم برای طراحی قریب یك سال كار اتمام این كار نیز به طول می‌كشد.

احداث يادمان ۳ تا ۵ شهيد گمنام در موزه دفاع مقدس فارس

گرامی در پایان به احداث یادمان شهدای گمنام در این موزه اشاره كرد و گفت: كار احداث یادمان این شهدای گمنام انجام شده است و بناست با هماهنگی كه با مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح انجام خواهیم داد، قریب ۳ تا ۵ شهید گمنام طی مراسمی در این مكان به خاك سپرده شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار