معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در نشست بررسی راه های مواصلاتی حوزه لارستان با هرمزگان در بندرعباس گفت:تبدیل جاده لارستان- بندرعباس به بزرگراه و دو بانده کردن در اولویت قرار گیرد، چرا که جاده لارستان- بندرعباس و لارستان بستک از اهم جاده های مهم کشور است.
کد خبر: ۳۹۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 08 March 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان:در جلسه ای که از سوی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در معیت نماینده مردم بندرعباس، فرماندار ویژه لارستان و مدیران کل راه وشهرسازی لارستان و هرمزگان در بندرعباس برگزار شد؛ توسعه راه های مواصلاتی حوزه لارستان با هرمزگان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه برای ایجاد بزرگراه و دو بانده کردن جاده های اصلی و فرعی لارستان  و استان هرمزگان بایستی اولویت بندی مد نظر قرار گیرد؛افزود:در این خصوص باید این حساسیت ایجاد بشود که به همان اندازه که در رابطه با توسعه و گسترش جاده های کلان شهر کشور اهتمام وجود دارد، جاده لارستان- بندرعباس هم از اهم جاده های مهم کشور و بعنوان یک محور اتصالی بین شمال و مرکز کشور به جنوب محسوب می گردد،که بایستی به آن توجه شود.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم بنادر و جزایر جنوبی ما چیزی کمتر از شهرهای شمالی و مرکزی داشته باشد و حتی از جهت ترانزیتی، بازرگانی و صادرات و واردات این منطقه ارجحیت بیشتری دارد. بنابراین اگر به این جاده نگاه ویژه تری شود،سریعتر اعتبارات برای این بزرگراه تخصیص خواهد یافت.

حسنی تصریح کرد: اگر باز هم نیاز است که با همکاری و همیاری نمایندگان و مسئولین شهرستان و استانی بصورت مستمر مکاتباتی را با هم داشته باشیم و اگر حمایت مسئولین شهرستان لارستان و استان هرمزگان در کنار نمایندگان مجلس قرار بگیرد و این خواسته های مشترک بصورت مکتوب برای هم منعکس گردد؛ قطعا تأثیرات بیشتری را خواهد داشت.

وی در خصوص جاده بندرعباس به سمت ایستگاه راه آهن زاهد محمود هم گفت: اگر جاده به سمت ایستگاه راه آهن زاهد محمود از سمت بندرعباس که ۵ کیلومتر می باشد سریعتر به اتمام برسد، یقیقناً راه دسترسی و ارتباطات مردم با مشهد و شهرهای دیگر راحت ترصورت خواهد گرفت و به نوعی رفاه و ارتباطات مردم بیشتر می شود.

در این نشست که دکتر جمشید جعفرپور و احمد مرادی نمایندگان مردم لارستان و بندرعباس ، مهندس باقری فرد و شیری مدیران کل راه و شهرسازی لارستان و هرمزگان ، علی عمرانی رئیس شورای شهر لار، و جمعی از مسئولین شهرستان لارستان و استان هرمزگان نیز حضور داشتند، در موضوع راههای مشترک استان هرمزگان با حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان درمحورهای لارستان به بندرعباس ، لارستان به بستک وتکمیل راه به طول ۵کیلومتر ازبندرعباس به ایستگاه راه آهن زاهد محمود بحث و بررسی گردید و موارد فوق مورد ارزیابی قرار گرفت.

درپایان این نشست مقررشد اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان راه اتصال ایستگاه زاهدمحمود به اتوبان سیرجان _بندرعباس درسال ۹۶ را با اولویت به اتمام برساند ودرخصوص راه لارستان به کهورستان ازطریق پیگیری مشترک نمایندگان لارستان وبندرعباس درجلسه ای باحضوردکترخادمی و مهندس محفوظی معاونین وزیر راه وشهرسازی ،مدیران کل، موضوع مطرح شده  وبرای تسریع دراحداث باند دوم یا آزادراه لار-کهورستان تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار