مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌خاطر عدم تامین اشتغال برای کارگران و بیکاران ابراز شرمندگی کرد.
کد خبر: ۳۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 15 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:خلیل حنیف بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سروستان بابیان اینکه 46 میلیون نفر وابسته به این وزارتخانه هستند، اظهار داشت: اشتغال یک موضوع فراملیتی و گسترده است و نمی‌توان گفت که چه ارگانی متولی آن است و ما هم متولی 12 میلیون کارگر هستیم و هم متولی 5 میلیون بیکار، که شرمنده‌ایم نمی‌شود برای آن‌ها کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه با یک مصاحبه قیمت نفت بالا و پایین می‌شود، افزود: اشتغال موضوعی نیست که در چارچوب مرز کشور بشود پاسخی برای آن یافت، بلکه مؤلفه‌هایی مانند مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل است.

حنیف ادامه داد: رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که در حال حاضر یک‌میلیون و 350 هزار بازنشسته داریم و تلاش می‌کنیم با سیاست عدالت‌محور دولت و با افزایش پلکانی حقوق، فاصله حقوقی آن‌ها را کم کنیم.

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: 452 شرکت و همچنین 13 پتروشیمی در استان‌های ساحلی کشور داریم که از درآمد آن‌ها حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان به کارگران بازنشسته حقوق و حدود 11 هزار میلیارد تومان خدمات درمانی برای کارگران پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: موارد مطرح‌شده در این جلسه به مسؤولان استانی و کشوری انتقال و مباحث کلی آن در جلسه شورای عالی اشتغال که ویژه استان فارس و به ریاست، رئیس جمهوری و یا معاون اول وی برگزار خواهد شد پیگیری می‌شود.
 
در این جلسه مسؤولان این شهرستان با ارائه گزارشی، مشکلات و درخواست‌های خود را در مورد تسهیلات مشاغل خانگی و کارآفرینی ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار