قائم‌مقام معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال گذشته میزان تولدهای زنده در استان فارس 12 درصد افزایش‌ یافت.
کد خبر: ۳۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 06 May 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،سید محمدکاظم تدین بعدازظهر امروز در آئین تجلیل از ماماهای نمونه استانی و کشوری در سخنانی اظهار داشت: با رعایت تمام اصول، ضوابط و نکایت ایمنی در مورد توجه به فرهنگ زایمان طبیعی و دوری از عمل سزارین در میان مادران باردار شاهد کاهش مرگ‌ومیر نوزادان در این استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاهد کاهش عمل سزارین و گسترش زایمان طبیعی در زایشگاه‌های استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز هستیم.

قائم‌مقام معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با مشارکت و حضور مستمر و دائم ماماها در زایمان طبیعی و جلوگیری از عمل سزارین که تبدیل به یک شیوه فرزندآوری معمول شده بود شاهد کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر مادران باردار در استان فارس هستیم.

تدین بیان داشت: با همکاری واحد مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در دو ماهه گذشته سال جاری حتی یک مورد مرگ‌ومیر مادران باردار را شاهد نبوده‌ایم و با تلاش‌های انجام‌شده این روند تا پایان سال جاری و سال‌های آینده ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز مراقبت‌های ویژه مادران باردار پرخطر در بیمارستان نمازی ارائه خدمات مؤثرتری را شاهد هستیم، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان‌هایی که دارای بخش زایمان هستند مقرر شد در مدت شش ماه بلوک‌های زایمان را بهینه‌سازی و فضای مناسبی را برای مادران ایجاد کند و نیز اتاق‌های تک‌نفره برای حضور پدر در کنار مادر فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار