برنامه های روز ۲۳ اردیبهشت ماه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به استان فارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 03 May 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:معاون فرهنگی ارشاد فارس با اعلام این مطلب، گفت: با توجه به اینکه فارس در حوزه چاپ و نشر در میان استان های برتر قرار دارد، از این رو هشتمین روز این نمایشگاه به استان فارس اختصاص یافته که از ساعت ۱۰ تا ۲۰ این روز برنامه هایی با محوریت این استان برگزار خواهد شد.

رونمایی سه عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و ادب استان

بهاره شفیعی افزود: برنامه های روز فارس در برگیرنده سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مسئولان سیاسی و فرهنگی استان، رونمایی از سه عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و ادب استان، و نمایش آثار چاپی و نشر فارس است.

وی با اشاره به اینکه فارس از جمله استان هایی است که از قدیم دارای صنعت چاپ و چاپخانه بوده، اشاره کرد: از این رو نخستین نمونه های چاپ سنگی، کتاب های خطی و همچنین نخستین کتاب های منتشرشده در فارس در این نمایشگاه در دید مخاطبان قرار می گیرد. این درحالی است که نخستین دستگاه های چاپی که به استان وارد شدند در این روز به نمایش گذاشته و مراحل چاپ های نخستین در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

برگزاری کارگاه آموزش صحافی در خانه

وی از برگزاری کارگاه آموزش صحافی در خانه همزمان با این نمایشگاه توسط صحافان استان نیز خبر داد و افزود: از برنامه های روز استان فارس در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شعرخوانی و سخنرانی دو ادیب فارس است که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

شفیعی درباره رونمایی کتاب نیز توضیح داد: کتاب های فرهنگ مردم استهبان، گویش های محلی لارستان و کتاب نفیس حافظ که از سوی انتشارات نوید آماده شده در این نمایشگاه روز بیست و سوم اردیبهشت همزمان با روز فارس رونمایی می شود.

معاون فرهنگی ارشاد فارس ادامه داد: افزون بر این، معرفی توانمندی های استان به ویژه در حوزه چاپ و نشر نیز از جمله برنامه های این روز بخصوص است.

وی افزود: معرفی شخصیت های فرهنگی استان و بزرگان ادب و فرهنگ نیز در قالب نماهنگ از دیگر برنامه های این روز است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار