رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شوراها دست راست دولت‌اند و دولت می‌تواند برخی از امور خود را به شوراها واگذار کند و خود به مسائل کلان کشوری بپردازد.
کد خبر: ۲۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 01 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شیراز: غلام‌مهدی حقدل در نشست با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهار داشت: امروز دولت فارغ از امور شهری به مسائل کلان می‌پردازد و شوراها به‌خوبی از عهده اداره شهرها برآمده‌اند که نشان می‌دهد که شوراها دست راست دولت‌اند و دولت می‌تواند برخی از امور خود را به شوراها واگذار کند و خود به مسائل کلان کشوری بپردازد.

وی افزود: اگر نظام شورایی شکل نمی‌گرفت، بخش عظیمی از بودجه دولت باید صرف اداره شهرها می‌شد و این در حالی است که به برکت حضور 16 ساله شوراها، امروز با اتکا به توان شهرداری‌ها و شناخت ظرفیت‌های پنهان و آشکار شهرها هرساله چند هزار میلیارد بودجه در بخش‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و خدماتی هزینه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بابیان این‌که شورای دور اول شیراز، شهرداری را با 17 میلیارد تومان بودجه به دست گرفت، خاطرنشان کرد: امروز بودجه شهرداری بالغ‌بر 3 هزار و 50 میلیارد تومان که این رقم سه برابر بودجه‌ای است که دولت برای استان فارس در نظر گرفته، که این امر خود نشان‌دهنده توان، ظرفیت، نقش و جایگاه شوراها در اداره امور است.

حقدل در ادامه بر توجه شوراها به مسائل فرهنگی شهرها تأکید کرد و گفت: حضور شورا باعث شد مسائل فرهنگی اجتماعی به شرایط مطلوب‌تری برسد؛ چراکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر شهرها بود و شهرداری‌ها خود را موظف به رفع آن‌ها نمی‌دانستند.

وی اضافه کرد: شوراها با رویکرد فرهنگی‌شان و تدوین بودجه اختصاصی، تأکید بر تقویت زیرساخت‌ها و بسترسازی‌های لازم، زمینه را برای رسیدگی به این‌گونه مسائل فراهم کردند که مهم‌ترین مصوبه شورای شهر شیراز در این زمینه، راه‌اندازی بسیج جمع‌آوری متکدیان و معتادان از سطح شهر و احداث اردوگاه اسکان آسیب‌دیدگان اجتماعی با 4 میلیارد تومان بودجه بود.

حقدل در ادامه آموزش حقوق و فرهنگ شهروندی را مبنا و اصول اقدامات فرهنگی دانست و گفت: آموزش‌های شهروندی سال‌ها از مباحث مغفول در اداره شهرها بوده است که امروز با روشن شدن اهمیت این موضوع در شکل‌گیری زندگی اجتماعی مردم، بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته و انتظار می‌رود با همکاری سه‌جانبه شورا، شهرداری و وزارت دادگستری به حد مطلوب‌تری برسد.

در ادامه این نشست، رؤسای کمیسیون‌های 9 گانه شورا و معاون اجرایی شهرداری شیراز، مطالب و گزارش‌هایی را در زمینه حقوق شهروندی ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار