دیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به این استان باعث خیروبرکت در تمام زمینه ها می شود، گفت: 364 طرح نیمه تمام ورزشی دراستان فارس چشم انتظاراین سفرهستند تا بخش بزرگی از دغدغه های جامعه ورزش و جوانان پس از چندین سال پایان یابد.
کد خبر: ۲۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 12 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،سید غلامرضا کمانه روز یکشنبه درتشریح مشکلات ورزش و جوانان بیان داشت: خوشبختانه یکی از مهمترین بخش ها که همواره مورد توجه دولت قرار دارد حمایت از مسائل ورزش و جوانان است.

وی اضافه کرد: اکثر طرح های ورزشی نیمه تمام استان فارس پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد دارند وتعداد 36 طرح ملی است که شاخص ترین آنها ورزشگاه 50 هزارنفری میانرود شیراز با بیش از 80 در صد پیشرفت فیزیکی می باشد،امیدواریم با دستور رییس جمهوری محترم شاهد بهره برداری کامل از این طرح ها تا پایان سال 94 باشیم.

این مقام مسوول اشاره کرد: بسته پیشنهادی برای تکمیل طرح میانرود به وزارت ورزش و جوانان ارایه شده و امیدواریم این طرح بسیار مهم مورد توجه هیأت وزیران قرار گیرد .

*** نقش حمایتی وزارتخانه های مختلف از ورزش حرفه ای در فارس

کمانه باانتقاد به اینکه برخی وزارتخانه ها از جمله نفت، صنعت معدن و شرکت های دولتی دربسیاری از استان ها از ورزش حرفه ای حمایت می کنند اما در فارس اینگونه نیست،بیان داشت:این امردر حالی است که وزارت نیرو تیم ریشه دار و مردمی برق شیراز را رها کرده اما چندین تیم حرفه ای با هزینه های کلان که بیش از پنج هزارمیلیارد ریال است توسط وزارت نفت، پتروشیمی و صنعت و معدن اداره می شوند.

این مقام مسوول بیان کرد:اکنون بیش از 42 درصد از ذخایر و معادن گازی کشور در استان فارس وجود دارد و درخواست جامعه ورزش و جوانان استان از دولت تدبیر و امید این است که بادستورات لازم راه حمایت از تیم های ورزشی استان فارس را در بخش ورزش حرفه ای هموارکنند تا وزارت نفت نیزهمچون استان تهران و خوزستان بتواند در این زمینه ورود کند.

کمانه گفت: ورزش فارس در بخش قهرمانی در کشور سرآمد است وهمواره در رشته های دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک که رشته های پایه هستند در زمره استان های برتر قراردارد ضمن اینکه در رشته های دیگرچون کشتی روستایی عشایری، کاراته ، کونگ فو، تکواندو، اسکیت ، وزنه برداری، ووشو، جانبازان و معلولین، ورزش های همگانی، اتومبیلرانی، نابینایان ، کبدی و دیگر رشته ها برترین های کشور هستند.

*** نقش جوانان درشکوفایی انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه 31 درصد از جمعیت استان فارس را جوانان تشکیل می دهند افزود:نقش جوانان درشکوفایی انقلاب اسلامی ودیگرعرصه های علمی، هنری وسیاسی انکارناپذیراست ازاین رو باید چالش های موجود و دغدغه های انها برطرف شود.

وی بیان داشت: سفرهای معاون فرهنگی جوانان وزارت ورزش و جوانان فارس به استان فارس نشان ازاهمیت این حوزه برای وزارتخانه دارد.

کمانه اظهار داشت: کارگروه های مختلف حوزه جوانان از جمله کارگروه اشتغال، ازدواج، مسکن، خیرین و فرهنگی تشکیل شده ودرسفر رییس جمهوری به استان شاهد حضور گسترده و برنامه ریزی شده جوانان درمراسم استقبال خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت:حمایت ازسازمان های مردم نهاد (سمن)و صدور احکام ویژه برای استقلال آنها و مشخص شدن استوار نامه و تعیین جایگاه قانونی سازمان های مردم نهاد از دیگرانتظارات جامعه ورزش و جوانان فارس است.

براساس اعلام برخی منابع در فارس، قراراست سفر هیات دولت به فارس اردیبهشت 94 صورت گیرد.
برچسب ها: رییس جمهور ، شیراز ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار