کارشناسان سلامت مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: آتش قلیان در چایخانه، کافی شاپ و رستوران های زیرمجموعه این مرکز، خاکستر شد.
کد خبر: ۱۵۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 05 January 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:كارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، گفت: در راستای اجرای قانون جامع مهار و مبارزه ملی با دخانیات، واحد بهداشت محیط این مركز، با هدف تغییر رفتار در مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی عرضه كننده قلیان، طرح ضربتی جمع آوری قلیان را، اجرا كرد.
حمیدرضا مفیدی افزود: در این طرح از تمام مکان های هدف شامل چایخانه ها، كافی شاپ ها، رستوران ها و باغ ها، طی سه مرحله بازدید و در خصوص عوارض مصرف قلیان و شیوه برخورد با متخلفان، آموزش های لازم به متصدیان ارائه شد.

وی با بیان اینکه در طرح ضربتی جمع آوری قلیان، بیش از 400 بازدید انجام گرفته است، ادامه داد: در این بازدیدها، متخلفان، برای آخرین بار، اخطار كتبی برای جلوگیری از عرضه دخانیات را دریافت کردند.

كارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، اضافه کرد: مصرف هر وعده قلیان، معادل 40 نخ سیگار است و بروز بسیاری از سرطان ها، ارتباط مستقیمی با مصرف دخانیات دارد.

مفیدی با بیان اینکه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، با قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی دارد، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه قلیان در مراكز و اماكن، با شماره كشوری 190 تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار