رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس گفت: از سال 90 تاکنون هشتهزار یادواره شهدا در سطح محلات، روستاها، شهرها و اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس برگزار شده که این افتخار ارزشمندی برای استان فارس است.
کد خبر: ۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸ 29 January 2015
به گزارش ایرنا سردار مجتبی مینایی فرد شامگاه چهارشنبه در نشست خبری یادواره شهدای سادات استان فارس بیان کرد: بعد از برگزاری کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید فارس، برنامه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در سه بخش از جمله یادواره شهدای اقشار و تخصصی در استان دنبال شد.

وی افزود: برای استان فارس برگزاری یادواره شهدا در پنج شاخص از جمله یادواره شهدای قشری، شهدای تخصصی، شهدای ویژه و شاخص برنامه ریزی شده بود که این یادواره ها با موفقیت انجام و به اهداف خود دست یافت.

مینایی فرد اظهارداشت: بازخورد برگزاری این یادواره ها دسترسی آسان و مشخص به اطلاعات و تعداد شهدای هر بخش و قشر است.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا با رویکرد جذب و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان در استان برنامه ریزی و انجام شده است اضافه کرد: باید پس از برگزاری یادواره های شهدا و ارائه الگوهای مناسب، به دنبال اجرای سیره عملی شهدا در جامعه و تاثیرگذاری این یادواره ها در بین جوانان و نوجوانان باشیم.

او ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد مردمی و محلات در دستور کار است که این برنامه با هدف هم افزایی و مشارکت مردمی در قالب طرح حر در استان فارس و شهر شیراز برگزار می شود.

رییس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید فارس عنوان داشت: بر این اساس 30 بهمن ماه جاری یادواره شهید آیت الله ربانی در شهر شیراز برگزار می شود که تا پایان امسال 10 یادواره شهدا در محلات شهر شیراز برگزار خواهد شد.

مینایی فرد افزود: در مرحله بعد، برنامه ریزی برای تبیین و فرهنگ سازی ایثار و شهادت در مدارس استان فارس دنبال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رزمندگان استان فارس در بسیاری از میدان های دفاع مقدس پیشگام بودند گفت: در دوران دفاع مقدس تعداد 243 هزار رزمنده از استان فارس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده است که این آمار بیانگر حضور یکپارچه استان فارس در جنگ است.

او بیان کرد: این درحالی است که استان فارس در دروان جنگ تحمیلی از حیث اعزام رزمندگان به جبهه مقام دوم و به لحاظ تعداد شهدا جایگاه سوم را در کشور دارد.

مینایی فرد اظهارداشت: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) پنجهزار شهید دارد که تاکنون به این داشته های فرهنگی کمتر پرداخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یادواره شهدای سادات آبروی استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) است اضافه کرد: حدود هزار و 500 امامزاده واجب التعظیم و بقعه متبرک و 838 شهید سادات در استان فارس وجود دارد که این آمار نشان دهنده ارتباط عمیق مردم ولایت مدار فارس با خاندان اهل بیت(ع) است.

یادواره سرداران و 838 شهید سادات استان فارس با محوریت شهید محراب آیت الله عبدالحسین دستغیب و 24 فرمانده شهید سادات با عنوان' نسل کوثر' در اسفندماه جاری همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار