مدیر کمیته امداد آباده از پرداخت حدود 10 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان زیرپوشش این کمیته در تعامل با بانک‌های شهرستانی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 28 January 2015

امیر باوندپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آباده با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این نهاد در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 185 طرح اشتغال برای اجرا و در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای زیرپوشش به بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و کشاورزی این شهرستان معرفی شدند.

این مسئول عنوان داشت: از میان طرح‌های بررسی‌شده 95 طرح اشتغال با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

باوندپوری با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در پایدارسازی مشاغل و توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش بیان کرد: توسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک، مشاغل بومی و ... با توجه به علاقه و استعداد افراد و ظرفیت و نیاز بازار در راستای توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش از اولویت‌های اجرایی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.

وی با اشاره به همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف با کمیته امداد امام خمینی آباده در راستای آموزش مهارتی، شغلی و حرفه‌ای مددجویان زیرپوشش این نهاد عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مهارت و حرفه‌آموزی در سه مقطع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آباده بابیان اینکه 415 مددجوی این نهاد در سال جاری با گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهی مهارت وارد عرصه اشتغال و تولید شدند تصریح کرد: مددجوی این نهاد با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در رشته‌های دامداری، کشاورزی، مغازه‌داری و قالی‌بافی و همچنین مددجویان پس از دریافت گواهی مهارت تابلوفرش، صنایع کیف و چرم‌دوزی، منبت و سرمه‌دوزی با گذراندن دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت شاغل و خودکفا شدند.

باوندپوری در پایان سخنان خود با اشاره به اشتغال برخی از مددجویان در مؤسسات و کارخانه‌های سطح این شهرستان بیان داشت: آموزش مهارتی و کاریابی برای مددجویان و فرزندان بیکار آن‌ها و تشویق مؤسسات کاریابی در اشتغال مددجویان آموزش‌دیده از دیگر عملکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار