مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشور بلاروس برای تولید کود پتاسه در داخل کشور خبر داد.وی با بیان اینکه با کمک تولیدکنندگان داخلی و خارجی قصد داریم بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نهاده‌های کشاورزی دنیا را برای رقابت با بخش خصوصی به کشور دعوت کنیم افزود: با کمک این تولیدکنندگان بزرگ سعی داریم تکنولوژی و دانش تولید کود، بذر و سم را وارد کشور کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 29 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا ولی در همایش "برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه با محوریت مکانیزاسیون و نهاده‌های کشاورزی" از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشور بلاروس برای تولید کود پتاسه در داخل کشور خبر داد و اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه کود پتاسه با همکاری بخش خصوصی در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه با کمک تولیدکنندگان داخلی و خارجی قصد داریم بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نهاده‌های کشاورزی دنیا را برای رقابت با بخش خصوصی به کشور دعوت کنیم افزود: با کمک این تولیدکنندگان بزرگ سعی داریم تکنولوژی و دانش تولید کود، بذر و سم را وارد کشور کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به ضعیف بودن خاک کشاورزی ایران عنوان کرد: کشور ایران در زمینه مصرف کود رتبه 116 را در بین کشورهای جهان دارد و در بین سال‌های 85 تا 92 به دلیل کاهش مصرف کود تولید محصولات کشاورزی نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 85، 4.5 میلیون تن کود در کشور مصرف شده است بیان کرد: در سال 94 زیر 2 میلیون تن و در 93 نیز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی حدود 2 میلیون تن کود در کشور توزیع کرده است.

ولی با اشاره به واردات بذر دانه‌های روغنی از کشور استرالیا و فرانسه که مقاوم به خشکی هستند افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در هر استانی که بخش خصوصی در تامین بذر خوب عمل کرده نیازی به ورود ندیده است اما در غیر این صورت برای تامین بذر مورد نیاز استان‌ها وارد عمل شده و در صورت نیاز بذرهای لازم را از خارج از کشور تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به اینکه همواره یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی این است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی رقیب آنها محسوب می‌شود افزود: ما رقیب بخش خصوصی نیستیم به طوری که در یک سال گذشته در تلاش برای واگذاری تامین نهاده‌های کشاورزی به بخش خصوصی بوده‌ایم و برای حمایت از تولید داخلی و بخش خصوصی سالانه واردات کودهای خارجی را 10 درصد کاهش می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین کود در کشور هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد گفت: در حال حاضر 32 نوع کود شیمیایی، آلی و زیستی در بین کشاورزان توزیع می‌شود و دوره‌های آموزشی استفاده از این کودها نیز در معاونت ترویج جهاد کشاورزی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار