رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروز شوراها و شهرداری‌ها توانسته‌اند به حدی مدیریت شهری را ارتقا دهند که درآمد شهرداری‌ها و شورا از دولت بیشتر است.
کد خبر: ۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 14 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:

غلام‌مهدی حقدل صبح امروز در اجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های کشور اظهار داشت: در صد سال گذشته شهرداری و انجمن‌های شهری فعال بوده‌اند و اگر آن 85 سال را در یک کفه بگذاریم و مدت فعالیت شوراها را نیز در کفه دیگر، پی می‌بریم از زمانی که شوراها فعال شده‌اند وضعیت کاملا متفاوت است و اگر شوراها نبودند دولت در زمان تحریم نمی‌توانست مشکلات و نیازهای شهرها را پاسخگو باشد.

وی افزود: امروز شورا و شهرداری درآمدی بیش از دولت دارند و اگر این موقعیت نبود دولت برای اداره شهرها دچار مشکلات بسیاری می‌شد.

حقدل ادامه داد: در فارس یکهزار و 500 امامزاده وجود دارد و حضور امامزادگان واجب‌التعظیم در این استان به معنای آن است که در گذشته این دیار مکان امنی برای فرزندان ذریه رسول الله(ص) بوده و هر جا این بزرگواران دفن ‌شده‌اند مزار آنان زیارتگاه مردم می‌شده است.

وی اضافه کرد: فارس و شیراز در طول انقلاب و بعد از آن پیشینه درخشانی دارد و فارس تنها استانی بوده که سه شهر آن در انقلاب دچار حکومت نظامی شد و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس 14 هزار و 600 شهید از این دیار تقدیم انقلاب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: فارس در میراث فرهنگی از نظر تعداد آثار در شمار 10 نقطه برتر جهان است و از نظر فقاهت این استان همواره علمای بزرگ و مطرح را در خود جای داده است.

حقدل متذکر شد: ما تنها استانی هستیم که در یک زمان چهار فصل را داریم و از نظر علمی فارس و شیراز جایگاه بالایی را داشته و دانشمندان، شعرا و ادبا بزرگی را به جهان معرفی کرده است.

به گفته وی، در پزشکی هر جای کشور که نیاز به پیوند کبد باشد باید به شیراز بیایند و خیران در این استان جایگاه خاصی دارند چنانکه مقام معظم رهبری پیشگامی خیرین سلامت این استان را مورد تایید قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همدلی و همزبانی در حد اعلا در این استان حکفرما است که عامل اصلی آن حضور نماینده ولی فقیه و استاندار فارس است.

وی ابراز داشت: شهردار توانمند شیراز به همراه تیم متخصص خود کارهای خوبی را انجام داده‌اند و شیراز در این چند سال اخیر متحول شده و همکاری قوی بین شورا و شهرداری در جریان است.

حقدل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ساختمان جدید شورا در بافت قدیم این شهر احداث شده، گفت: تمام بزرگان علم و ادب در این 360 هکتار بافت قدیم بوده‌اند و تا سال 1340شیراز اینجا بوده اما میراث فرهنگی اجازه بلند‌مرتبه‌سازی را نمی‌دهد و ما در شیراز تنها شهر کشور هستیم که حاشیه‌نشینی را در قلب شهر خود داریم.

وی بیان کرد: شورا برای احیای این بافت تصمیم گرفت ساختمان اداری خود را به آن منتقل کند که این کار با مشکلات بسیار انجام شد و در ابتدا مقرر بود این فضا تجاری باشد اما به فضای سالنی بدل شد و اگرچه خود شهرداری می‌توانست آن را بهتر بسازد اما در همین مقدار نیز استاندارد و قابل قبول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار