اثر انیمیشنی 'عروسک چینی بابا ' ساخته علی زارع قنات نوی هنرمند شیرازی، نامزد دریافت بهترین انیمیشن در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم 'آرت ناوارا' در کشور اسپانیا شد.
کد خبر: ۹۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 21 September 2015
انیمیشن 'عروسک چینی بابا' طی سه سال طراحی و ساخته شده است که سبک انیمیشن فیلم ، روتوسکوپی و دو بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است .

این انیمیشن که اقتباسی از داستان کوتاه عروسک چینی بابا نوشته هوشنگ گلشیری است به روایت دختری می پردازد که زندانی و کشته شدن پدر نویسنده اش را بوسیله عروسک های مادرش بازگو می کند. 

این فیلم که از محصولات مدرسه کارگاهی سینماست تاکنون موفق به کسب مقام های متعدد در جشنواره های بین المللی شده است یک بار دیگر توانست عرصه فرهنگ و هنر شیراز را در فراسوی مرزها بر سر زبان ها بیندازد.

این انیمیشن پیش از این جایزه بهترین فیلم جشنواره viwester سوییس ، بهترین انیمیشن از جشنواره کائوشینگ هنگ کنگ وجایزه بهترین انیمیشن از جشنواره بلاروس ، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از جشنواره viwester سوییس و جایزه و لوح تقدیر بهترین انیمیشن از جشنواره های انیماماندی و بلوهرزنته برزیل، اورلوک ایتالیا، اکسگراند آلمان، نائوسای یونان، سیکاف کره جنوبی ، میشیگان آمریکا را از آن خود کرده است. این فیلم بیش از این کاندیدای 120جشنواره بین الملی بوده و در بیش از 140 جشنواره به عنوان نماتینده ایران حضور داشته است.

شهر پامپلونا در کشور اسپانیا آبان ماه امسال میزبان انیمیشن 'عروسک چینی بابا 'خواهد بود . 
علی زارع قنات نوی نویسنده و کارگردان انیمیشن «عروسک چینی بابا» که پیش از در جمع 10 فیلمساز برتر سال 2014 آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود ، کارگاه کارگردانی فیلم مستقل را نیز در حاشیه این جشنواره برگزار می کند.

فیلم انیمیشنی 'عروسک چینی بابا' به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی، انیماتوری علی امامزاده، بازیگری هدیه فروتن - علی ایرانمرد - پیروز تقی زاده - شراره مولا، مدیر تصویربرداری محمدهادی سبحانیان و تدوین علی زاع قنات نوی تهیه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار