کلاهبرداری چند صد میلیارد تومانی در شیراز

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به کلاه برداری میلیاردی، جعل سند و فروش 260 قطعه زمین در شیراز گفت: جاعلان از این طریق صدها میلیارد تومان پول نامشروع کلاهبرداری کرده اند.
کد خبر: ۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 18 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد رحمانیان، افزود: این افراد کلاهبردار، پلاک 2144 را که فاقد مشکل ثبتی و قانونی بوده است به عنوان پلاک 2148 درمنطقه کوشک میدان شیرازبه خریداران معرفی کردند و با فروختن بیش از 260 قطعه زمین و جعل کردن اسناد رسمی و اسناد ساختگی، صدها میلیارد تومان پول را به صورت نامشروع و غیر قانونی از مردم دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر این که پرونده این افراد در مراجع قضایی مطرح است گفت: چنانچه مالباختگان تمایل به تعقیب کیفری متهمان دارند می توانند به شعبه چهارم بازپرسی مستقر در دادسرای ناحیه 2 شیراز مراجعه کنند.

این مقام قضایی، با تذکر و هشدار به مشاوران املاک و متصدیان بنگاه های معاملاتی بیان کرد: آنها تحت هیچ شرایطی مجاز به خرید و فروش پلاک های یاد شده نیستند و چنانچه اقدام به خرید یا فروش این قطعه از زمین ها کنند تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.
رحمانیان، در مورد جزییات این پرونده توضیحات بیشتری نداد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس بیان داشت: افراد در معاملات باید دقت کنند و تنها به صرف ارائه سند، حتی سند رسمی از سوی فروشنده اعتماد نکنند و اخذ استعلام را در اولویت اقدام خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مردم بایدهنگام خرید اراضی با کاربری مسکونی به ویژه درحومه و اطرف شهر، نوع کاربری را از شهرداری منطقه و نیز مالکیت مالک را از اداره ثبت اسناد و املاک به صورت کتبی استعلام کنند.

این مقام قضایی در مورد خرید زمین هایی که سند آن مشاعی است نیز گفت: با توجه به این که در مال مشاعی شرکا در جزء جزء آن شریک هستند، قبل از هر گونه توافق فروشنده با شرکاء به صورت رسمی به تفکیک یا افراز (تقسیم کردن ملک مشاع) از سوی اداره ثبت اسناد، تحت هیچ شرایطی اراضی تفکیک شده عادی را خریداری نکنند.

وی با اشاره به مالباخته شدن تعدادی از مردم به دلیل عدم توجه به هشدارهای قانونی در این زمینه، اظهار کرد: تعدادی از افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و نیاز برخی از مردم به زمین و مسکن، به صورت غیرقانونی مبادرت به فروش زمین هایی به قیمت ارزان، با عنوان کاربری مسکونی با اسناد عادی می کنند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: مردم با هوشیاری لازم درهنگام خرید ملک، فقط به قیمت و بهای نازل آن توجه نکنند بلکه مالکیت فرد مالک و نوع کاربری را از اداره ثبت اسناد و املاک و شهرداری منطقه استعلام کنند.

رحمانیان، از مردم خواست برای بستن شدن راه بر کلاهبرداران، از خریدن اراضی و املاک غیر منقول به صورت غیررسمی و همچنین خرید زمین هایی که دارای اسناد عادی هستند جدا خودداری کنند و در صورت امکان هنگام انجام معاملات از مشاوران حقوقی مجرب و صاحب صلاحیت مشاوره و راهنمایی بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار