معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت:مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان مانع از مهاجرت آنان می شود و به همین منطور امسال مصوبه ای در شورای عالی اشتغال به تصویب کرده که در هشت مرحله اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 03 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:کوروش پرند ، چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز فنی حرفه ای شهر قائمیه از توابع بخش چنارشاهیجان کازرون افزود:این مصوبه در روستاهای بالای 20 خانوار اجرا می شود و نخستین مرحله آن، سنجش نیازهای آموزشی است و پس از آن آموزش ها با تعیین اولویت ها در حوزه خدمات کشاورزی، فنی، تخصصی، عمومی و کارآفرینی ارائه می شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد:بر اساس این مصوبه این سازمان با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار، متولی آموزش های مهارتی و توانمند سازی روستاییان، عشایر، ساکنان مناطق مرزی و محروم است.
پرند بیان کرد:مهمترین هدف این مصوبه، ایجاد اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست چرا که پدیده مهاجرت
علاوه بر حاشیه نشینی در شهرها تبعات منفی و آسیب های اجتماعی متعددی در پی دارد.
این مقام مسوول افزود: هم اینک به طور میانگین دو میلیون کارآموز در شش هزار رشته در 17 هزار مرکز فنی و حرفه ای دولتی و 700مرکز خصوصی آموزش فنی و حرفه ای در کشور مشغول فراگیری آموزش های لازم هستند.
شاهین محمد صادقی نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح این مرکز گفت:پیشنهاد می کنیم برای بکاری گیری افراد در نهادها و موسسه های مختلف، دارا بودن گواهی آموزش فنی وحرفه ای الزامی شود.

** نوید راه اندازی رشته آموزشی در حوزه نفت و گاز در کازرون
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز در این مراسم بیان داشت:هم اینک در این استان 50 مرکز فنی و حرفه ای دولتی و 730 آموزشگاه خصوصی فعال است.
حشمت کوشکی افزود:در حال حاضر 46 هزار کارآموز در مراکز دولتی و 110 هزار نفر در مراکز خصوصی ، مشغول فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای هستند.
وی بیان داشت:هم اکنون مقدمات راه اندازی رشته آموزشی در حوزه نفت وگاز نیز در مرکز فنی وحرفه ای کازرون در حال انجام است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود در مورد مرکز فنی وحرفه ای قائمیه گفت:
این مرکزدر زمینی به مساحت دو هزار و 275 مترمربع بازیربنای یک هزار و 100 مترمربع و در مجموع برای بخش تاسیسات و تجهیزات آن 14 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
کوشکی، ظرفیت این مرکز را برای هر دوره آموزشی 112 کارآموز اعلام کرد و گفت:همچنین این مرکز دارای هشت کارگاه شامل جوشکاری، مکانیک، خودررو، برق، تاسیسات، گوهر تراشی، قالیبافی، طراحی دوخت و صنایع دستی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار