ایمانی با اشاره به سالروز فرمایش رهبری معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، با انتقاد به اینکه تاکنون کار عملی خوبی در این راه انجام نشده است، افزود: متاسفانه کاری که باید انجام بگیرد انجام نگرفت و تنها به بزرگاری همایش، شعار دهی و پلاکارد نویسی بسنده شده و در عمل کاری پیش نرفته است و ما در شرایط کنونی با این اقتصاد بیماری که داریم به این مهم نیازمندیم.
کد خبر: ۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 27 February 2015

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس امروز (8اسفند) در خطبه های نماز جمعه شهرستان شیراز با اشاره به اینکه هفته پیش روی ما با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) طبق روایت 75 روز همزمان است، گفت: عرض ادب به ساحت این بانوی بزرگ، شایسته و حجت بر ائمه هدی (علیهم السلام) بر همه ما لازم است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزهای پایانی دهه دوم فاطمیه با ابتدای نوروز 94 تقارن دارد، افزود: توجه به ایام عزای فاطمه زهرا (سلام الله علیها) باید در خیابان ها، مجامع به طور واضح دیده شود نباید فضای نوروز باعث شود تا این ایام دیده نشود و جامعه ما ایام شهادت این بانوی بزرگ را فراموش کند و رنگ و لعاب ایام عید نباید ایام عزا را تحت و شعاع قرار دهد.

خطیب جمعه امروز شیراز یکی از مسائل مهم که از آن غفلت شده را تربیت دینی و اسلامی دانست و با اشاره به سابقه تاریخی آن، افزود: لازم است در خانواده ها، جامعه و آموزش و پرورش فضای حاکم فضای احکام دینی شکل بگیرد و اگر در مورد سبک زندگی اسلامی بحث می کنیم باید این سبک زندگی با تربیت دینی مرتبط بوده و تربیتی پایدار است که از قرآن و اسلام گرفته شده باشد.

امام جمعه شیراز با یادآوری هفته احسان و نیکوکاری، نیز افزود: کار خیری مهمتر و اثرگذارتر از رسیدگی به مستمندان واقعی جامعه وجود ندارد که این مهم نیز در اسلام از اولویت خاصی برخوردار بوده و هست و امیدوارم مردم و مسئولین این مهم را فراموش نکنند و رفع نیازمندی نیازمندان را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به سالروز فرمایش رهبری معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، با انتقاد به اینکه تاکنون کار عملی خوبی در این راه انجام نشده است، افزود: متاسفانه کاری که باید انجام بگیرد انجام نگرفت و تنها به بزرگاری همایش، شعار دهی و پلاکارد نویسی بسنده شده و در عمل کاری پیش نرفته است و ما در شرایط کنونی با این اقتصاد بیماری که داریم به این مهم نیازمندیم.

امام جمعه شیراز ضمن انتقاد به حضور 300 هزار اتباع بیگانه در فارس، تعداد جوانان بیکار این استان را حدود 300 هزار نفر دانست و یادآور شد: رفع این مشکل تدبیر می خواهد و نیازی به بودجه ندارد، اتباع بیگانه مسائل و معضلات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال به همراه دارند.

وی سودهای بی رویه بانکی را مایه تعطیلی صنعت دانست و افزود: دود تعطیلی کارخانجات به چشم همه می رود.

ایمانی در پایان ضمن تقدیر از سپاه پاسداران به خاطر حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی و همچنین برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم)» در خلیج فارس و تنگه هرمز، افزود: پیش از این نیز ارتش سرفراز رزمایش «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)» را برپا کرد که این رزمایش ها امنیت و اقتدار را برای این مرز و بوم به همراه می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار