سید محمد احمدی، استاندار فارس،گفت: با وجود اینکه فارس از ظرفیت بالای کشاورزی برخوردار است ولی به دلیل خشک شدن دشت‌ها و بیابان‌ها امیدی به آینده کشاورزی فارس نیست.
کد خبر: ۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ 26 February 2015

وی با اشاره به خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های استان فارس تصریح کرد: برای تامین آب شرب و صنعت باید به فکر تزریق آب از خلیج فارس به استان بود.

استاندار فارس با اشاره به بحران کم‌آبی استان گفت: مهندسان کشاورزی باید در این زمینه وارد میدان شوند و با راه حل علمی راه برون رفت از این بحران را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تمام زمین‌های شیراز تبدیل به باغ شهر شده و تقریبا هیچ زمینی در اطراف شیراز وجود ندارد افزود: امکان اجرای طرح تولیدی در اطراف شیراز وجود ندارد.

محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه چالش عمده بخش کشاورزی مسئله آب است اظهار داشت: عدم مهندسی سبب ایجاد بحران آب در کشور شده است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع آب موجود در کشور گفت: استفاده از کشت گلخانه‌ای علاوه بر سوددهی برای کشاورزان سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در کشاورزی امروز باید از تفکر مهندسی استفاده کرد افزود: 22 هزار دانشجوی کشاورزی باید وارد بازار کار شوند و علم و دانش روز را به کشاورزی استان تزریق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خرید اقسام مختلف گندم با یک قیمت واحد بی‌عدالتی است گفت: باید نرخ گندم اصلاح و ساماندهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار