درختان شیراز قطع نمی شوند؛جا به جا می شوند

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی در این کلان‌شهر، هیچ درختی قطع نمی‌شود، بلکه از محلی به محل دیگر جابه‌جا خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 19 August 2015
تابناک فارس به قل از ابسنا: رمضان امینی، سه‌شنبه 27 مرداد در جمع خبرنگاران، حفظ و نگهداری از فضای سبز موجود و توسعه این فضا را از مهمترین اولویت‌های مدیران در مجموعه شهرداری شیراز برشمرد و گفت: سال‌های 92 و 93 از قطع و نابودی 1973 اصله انواع درخت در شیراز جلوگیری شد.

وی افزود: در سال 92 تعداد 1592 اصله درخت از محل سایت دپو قطار شهری، به بلوار طلاییه تا کمربندی خلیج فارس، منتقل و در این منطقه غرس شد.

امینی با بیان اینکه طی این سال‌ها با وجود گسترش فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در شیراز، تلاش شد از قطع و نابودی درختان مورد مسیر، جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: در پروژه‌های مختلف که سال 93 اجرایی یا تکمیل شد، با فراهم شدن زمینه انتقال درختان، از قطع و از بین رفتن تعداد 381 اصله درخت با سن و انواع مختلف جلوگیری شد.

امینی با ذکر اینکه شهر دائماً در حال تغییر و دگرگونی است و زیر ساخت‌های عمرانی و خدمات شهری باید مهیا و آماده شود، یادآور شد: در شیراز اصل بر این است که هیچ درختی قطع نشود، اما نیازها، ضرورت‌ها و احتیاجات شهری ایجاب می‌کند که پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف اجرا شود و در محل اجرای برخی پروژه‌ها، به ناچار باید درختان مسیر برداشته شود.

وی ادامه داد: از آنجا که درختان در تولید هوای پاک، جذب آلودگی‌ها و نهایتاً سلامت و بهداشت محیط شهری بسیار تأثیرگذارند، شهرداری و حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا کمتری خسارت به‌واسطه اجرای طرح‌های توسعه‌ای به فضای سبز شهر وارد شود. در این راستا، با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، درختان مورد مسیر در طرح‌های عمرانی درآورده شده و با رعایت تمام شرایط لازم، در نقاط پیش‌بینی شده، کاشته می‌شوند.

معاون شهردار شیراز گفت: برای تامین این ماشین‌آلات، 20 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و تا پایان آذر نیز 2 دستگاه دیگر از این ماشین‌آلات به مجموعه تجهیزات موجود اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار