مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت از مقام شامخ ۳۰ امامزاده جلیل‌القدر استان فارس تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 18 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس:حجت‌الاسلام سید عباس موسوی اظهار داشت: همزمان با هفته دهه کرامت در استان فارس 30 همایش با محوریت امامزادگان واجب التعظیم(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش از خدام بقاع متبرکه، خیران بقعه‌ساز و مسئولان فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: همچنین در دهه کرامت نیز طرح مودت با هدف جمع آوری کمک‌های خیران و مردم جهت بازسازی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در این دهه نیز محافل انس با قرآن کریم همراه با تواشیح و مولودی‌خوانی در بقاع متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا بیشتر با امامزادگان شهر و دیار خود آشنا شویم گفت: شهر شیراز به برکت نامگذاری مقام معظم رهبری مزین به سومین حرم اهل بیت (ع) است و برگزاری با شکوه مراسم‌ها و جشن‌های در خور شآن دهه کرامت و امامزادگان در این شهر یک ضرورت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصومین(ع) ملاک دینداری انسان‌ها شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است دهه کرامت، دهه نخست ماه ذی‌العقده است که آغازش با ولادت حضرت معصومه (ع) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) است همچنین 29 مردادماه نیز روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار