نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت:تجربه بحران های گذشته به ویژه زلزله هایی که در کشور رخ داده، پایین بودن عمر مفید ساختمان ها و نیاز به انجام تعمیرات فراوان در طول دوره بهره برداری از ساختمان ها، از جمله مواردی است که نشان می دهد ساخت و سازهای سنتی پاسخگوی جامعه روبه رشد کشورمان نیست.
کد خبر: ۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷ 25 February 2015
به گزارش ایرنا,مهندس محمود رضا طالبان افزود:مقررات ملی ساختمان مجموعه ای از حداقل های مورد نیاز وبایدها ونبایدهای ساخت وساز است که با توجه به شرایط فنی اجرایی و توان مهندسی کشور و با بهره گیری از آخرین دستاوردهای به روز ملی و بین المللی، برای جامعه تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار کرد:اهمیت مقررات ملی ساختمان و الزامی بودن رعایت آن، در زمان وقوع بحران هایی همچون زلزله بیشتر درک می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز، پیشگیری از حوادث صنعت ساختمان را از جمله کارکردهای مقررات ملی ساختمان دانست و ادامه داد: اگر مقررات ملی ساختمان به خوبی ترویج شود و جامعه مهندسی به خوبی آن را درک کند، در بحران هایی مانند زلزله، آسیب ها به مراتب کمتر خواهد شد.

مهندس طالبان گفت: امروز و با توجه به حجم بالای ساخت و سازها و نیازهای روزافزون به استفاده از روش های طرح و اجرای نوین و مصالح و فرآورده های ساختمانی، مقررات ملی ساختمان باید بیش از پیش مورد توجه جامعه مهندسی و صنایع مرتبط در کشور قرار گیرد.

وی، مقررات ملی ساختمان را وظیفه ای مهم بر دوش جامعه مهندسی دانست و افزود: ضروری است که مقررات ملی ساختمان در تمام وجوه و ارکان ساخت و ساز حاکم شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد:با توجه به افق چشم انداز 20 ساله کشور، اهمیت مقررات ملی ساختمان بیش از پیش نمایان می شود.

او بیان داشت:الزامی بودن،اقتصادی بودن،سازگار بودن باشرایط کشورازحیث نیروی انسانی ماهر،کیفیت و کمیت مصالح ساختمانی، توان اقتصادی، اقلیم، محیط و.... از جمله ویژگی های مقررات ملی ساختمان است که آن را متمایز می سازد.

وی اضافه کرد:استان فارس و کلانشهر شیراز به سبب قابلیت های فراوان در حوزه مهندسی ساختمان، همواره جایگاه ویژه ای در عرصه ساخت و ساز کشور داشته و دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد:عملکرد ارزشمند مهندسان توانمند استان فارس در رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقا قابل توجه کیفیت ساخت دربخش های مختلف،سبب شده که دبیرخانه دائمی مقررات ملی ساختمان در شهر شیراز تاسیس شود که این موضوع، یک ظرفیت قابل توجه برای جامعه مهندسی فارس و شیراز و افتخاری بزرگ برای این شهر محسوب می شود.

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ششم و هفتم اسفندماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار