مدیر حوزه فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از ساماندهی و سنگ‌فرش محور ورودی میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 15 August 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: سید امین قاسمی با بیان اینکه محور اصلی منطقه پاسارگاد همواره محل گذر بیش از نیم میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی است اظهار داشت: در قالب طرح ساماندهی محور ورودی شهر مادرسلیمان، خیابان منتهی به مجموعه جهانی پاسارگاد سنگ‌فرش می‌شود.

به گفته وی این طرح با اعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد ریال در ابتدای شهر مادرسلیمان و بعد از پل روستای کردشول در دو طرف جاده و با نگاهی ویژه به محور گردشگری منطقه پاسارگاد اجرا می‌شود.

مدیر حوزه فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: نگاه به عناصر معماری هخامنشی و استفاده از مصالح سنگ همچنین ایجاد فضای سبز مناسب در اولویت اجرای این طرح است.

قاسمی گفت: مساحت این طرح بالغ‌بر 15 هزار و 750 مترمربع می‌شود که در قالب آن مسیر گردشگران و فضاهایی برای استفاده چندساعته مسافران و همچنین مکان‌هایی برای ورزش صبحگاهی مردم محلی و گردشگران در نظر گرفته ‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار