معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: محیط شهری روزبه‌روز از جنبه‌های مختلف و به دست افراد، آگاهانه و یا ناآگاهانه در حال تهدید است.
کد خبر: ۷۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 13 August 2015

رمضان امینی بعدازظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت، بهداشت و محیط‌زیست شهری اظهار داشت: صنعت و معدن و کارگاه‌های کوچک و بزرگ نقش بسیاری در تغییرات آب‌وهوا و سالم‌سازی محیط دارند و توسعه شهرها و افزایش جمعیت شهرنشینی و توسعه صنایع و کارگاه‌ها و افزایش خودروها باعث ایجاد معضلات بهداشتی و زیست‌محیطی شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از درختان در خیابان‌های مختلف شهر شیراز از طریق جوی آب آبیاری می‌شوند اما تهدیداتی از ناحیه بعضی از صنوف به دلیل رعایت نکردن اصول و ریختن ضایعات در جوی آب و باغچه‌ها آن‌ها را با خطر خشک شدن مواجه کرده و در برخی از مناطق و خیابان‌ها این تهدید مشهود و ملموس است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر امکان خرید هر چیزی باشد امکان خرید زمان وجود ندارد و یک درخت به‌ناچار باید درگذر زمان رشد کند و درختی که چند سال عمر دارد اگر خشک شود جبران آن بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد بود.

وی گفت: بعضی از صنوف به دلیل اینکه درختان مزاحم دید تابلوهای تبلیغاتی آن‌ها است اقدام به قطع و خشک‌کردن آن می‌کنند هرچند در صورت مشاهده و اثبات آن با فرد متخلف برخورد می‌شود اما زمانی که برای رشد درختان گذاشته‌شده بازگشت‌ناپذیر و آسیبی که از این ناحیه وارد می‌آید غیرقابل‌جبران است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز در مورد اجرای طرح راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت، بهداشت و محیط‌زیست شهری افزود: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های عضو در بخش‌های مختلف اعم از فرهنگ‌سازی، ایمنی، محیط‌زیست و ... می‌تواند کمک شایانی به بحث ایجاد محیط مطلوب و بانشاط در حوزه سلامت شهری داشته باشد.

وی بابیان اینکه بیش از 90 درصد از اقداماتی که در شهرداری شیراز انجام‌گرفته در راستای این طرح است، افزود: جمع‌آوری روزانه بیش از یک‌هزار تن زباله در شهر شیراز، جمع‌آوری بیش از 8 هزار تن خاک و نخاله مبارزه با حیوانات موذی و جوندگان، اقدامات انجام‌گرفته در مورد ترافیک و حمل‌ونقل عمومی، کف‌سازی و زیباسازی پیاده‌روها، جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت، ایجاد کانال‌های آب‌های سطحی و اقداماتی که در حوزه فضای سبز انجام‌گرفته در راستای سلامت شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار