استاندار فارس، دغدغه اصلی خود در استان را ایجاد اشتغال دانست و گفت: این استان با داشتن این میزان ظرفیت و مزیت های بالا نباید با معضل بیکاری روبرو باشد.
کد خبر: ۷۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 13 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهندس سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شیراز افزود: با توجه به مرکزیت فارس نسبت به استانهای جنوبی، حضور مهاجران بسیار از استان های همجوار در فارس و بخصوص شهر شیراز معضل بیکاری را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: با رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی که مشغول به فعالیت هستند و در اشتغال استان نقش دارند می توان از تعطیلی آنها و در نهایت بیکاری افراد جلوگیری کرد.

او اظهار کرد: بر همین اساس لازم است که بحث بازنگری در قوانین و مقررات دست و پا گیر در حوزه کسب و کار به منظور ایجاد رونق و توسعه اقتصادی و رفع بیکاری از طریق وزاری مربوطه در این حوزه پیگری شود تا بتوان یک قانون تسهیل کننده را جایگزین این قوانین کرد.

مهندس افشانی گفت: بر برخی موارد دریافت عوارض بیشتر از میزان تعیین شده در قانون به تولید کننده فشار وارد کرده و او را در حفظ و نگهداری واحد و نیروی کاریش با مشکل مواجه کرده است.

استاندار فارس افزود: واحدهایی که مجوز گرفته اند و به لحاظ مدیریتی فاقد صلاحیت هستند باید با آموزش یا با تغییر مدیریت در چرخه اقتصاد فعال شوند تا مشکلات حوزه کسب و کار کم شود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در فارس، ورود اتباع بیگانه غیر مجاز را از دیگر عوامل تهدید اشتغال دانست و استفاده از این اتباع علاوه بر اینکه فرصت اشتغال را از جوانان ایرانی می گیرد بلکه در حوزه های دیگر نیز زمینه ساز وارد آمدن آسیب به جامعه خواهد شد.

وی گفت: جمع آوری و خروج این اتباع هم به سادگی ممکن نیست و هزینه های بسیاری باید صرف این کار شود اما لازم است که نسبت به ساماندهی این افراد اقدامی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار