رای نخستین بار ، پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد . سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز گفت:در چارچوب اجرای برنامه های بین المللی این دانشگاه ، نخستین دوره پذیرش دانشجویان خارجی در این مرکز علمی آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 23 February 2015
نصر الله عرفانی افزود: در حال حاضر در نخستین دوره که از نیمسال تحصیلی جاری آغاز شده 38 دانشجو از کشور های منطقه تحصیل خود را عمدتا در رشته پزشکی و تعدادی نیز در رشته های دندان پزشکی و داروسازی آغاز کرده اند و با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مصوبات هیات های امنا و رییسه دانشگاه ، در نظر است که ضمن توسعه پذیرش دانشجویان در شته های دکترای حرفه ای ، جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز پی گیری شود .

سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که آموزش این دانشجویان به صورت مستقل در دانشکده های مربوط صورت می گیرد گفت: برنامه آن ها در نیمسال اول شامل آشنایی با زبان فارسی ،تقویت زبان انگلیسی ، آشنایی با کلیات شیمی و بیولوژی ، بیماری های منطقه ای و همچنین آشنایی با شیوه زندگی و فرهنگ عمومی در ایران است.

عرفانی گفت :پس از اتمام موفقیت آمیز نیمسال اول ، این دانشجویان دوره آموزشی علوم پایه خود را طبق مقررات آموزشی دانشگاه آغاز خواهند کرد .
سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیرازافزود:دانشجویان خارجی با هزینه شخصی به تحصیل در این دانشگاه مشغول می شوند و پس از دانش آموختگی به کشور خود باز می گردند .
ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت : این دانشگاه بر اساس شاخص های وزارت بهداشت و درمان از بین 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور با کسب 96 و هفت صدم امتیاز پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، جایگاه دوم را در زمینه برتری خدمات آموزشی به دست آورده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار