مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در ۱۵ شهرستان استان فارس راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 05 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس بنیاد ملی نخبگان فارس گفت: این طرح به منظور هدایت استعداد‌های برتر، نخبه‌پروری، نخبه شناسی، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری در راستای سند راهبردی امور نخبگان از سه سال پیش تاکنون در دستور کار قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک در همه شهرستان‌های فارس اجرایی می‌شود.

حبیب شریف با بیان اینکه فارس در امر تربیت، آموزش، افزایش مهارت و نخبه‌پروری پیشگام است، افزود: به کمک نخبگان مستقر در بنیاد نخبگان استان این طرح ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های برتر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا نخستین مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی فارس در شهرستان کازرون راه‌اندازی شد.
شریف خاطرنشان کرد: در روند اجرای این طرح، به دانش‌آموزان منتخب در یک دوره سه روزه آموزش‌هایی در رابطه با خلاقیت، ایده‌پردازی و کارگروهی آموزش داده شد و پس از آن منتخبان باید تکالیفی را ظرف ۱۵ تا ۳۰ روز در قالب دفترچه ایده‌ها تهیه می‌کردند.
رییس بنیاد نخبگان فارس ادامه داد: پس از گذشت دو سال از اجرای این طرح در ۱۵ شهرستان یک جشنواره با حضور ۸۵۰ دانش‌آموخته برگزار و پس از داوری ۳۲ نفر به عنوان سفیران علمی این بنیاد انتخاب شدند.
شریف با اشاره به اعلام فراخوان عمومی یونسکو برای اجرای طرح‌های مربوط به سواد مهارت ‎آموزی کسب و کار خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان فارس طرحی در این رابطه به دفتر نمایندگی یونسکو در ایران ارسال کرد که پس از داوری مورد قبول واقع شد و برای مرحله نهایی به کشور فرانسه ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار