مدیرکل گُمرک استان فارس گفت: در این گمرک کالاها 4روزه ترخیص می شود.
کد خبر: ۶۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 30 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: خداداد رحیمی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جشنواره خدمت که دستاوردهای دولت در استان فارس را به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: با الکترونیکی شدن سامانه گمرک ازاین‌پس ترخیص کالا در گمرکات استان فارس نهایتاً 4 روز به طول خواهد انجامید، درصورتی‌که درگذشته برای این کار، 28 روز زمان نیاز داشت.

وی افزود: در حوزه صادرات نیز تشریفات گمرکی به حداقل رسیده، به‌طوری‌که صادرات کالا از 7 روز به یک روز تقلیل پیدا کرده است.

این مقام مسؤول در ادامه به آمار صادرات و واردات استان در سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 96 مجموع صادرات استان فارس به خارج از کشور 248 میلیون دلار به وزن 2 هزار و 333 هزار تن بوده که نسبت به سال 95، 20 درصد رشد داشته است.

رحیمی افزود: عمده صادرات استان فارس را محصولات لبنی، رب گوجه‌فرنگی، عصاره شیرین‌بیان، اوره، فرش، سیمان، خرما و میوه تشکیل داده که به کشورهای عراق، سوریه، امارات، افغانستان، آلمان، ترکیه، رومانی و پاکستان صادرشده است.

این مقام مسؤول همچنین میزان واردات به استان فارس در سال گذشته را 86 میلیون دلار به وزن 24 هزار تن عنوان کرد و افزود: برخلاف صادرات، میزان واردات 3 درصد کاهش داشته است.

رحیمی گفت: عمده واردات به استان فارس را ماشین‌آلات، تجهیزات خط تولیدی، لوازم‌خانگی، آلومینیوم، کاغذ و مقوا تشکیل داده که از کشورهای آلمان، امارات، کره جنوبی، ایتالیا، چین، ترکیه، پاکستان، دانمارک و لهستان وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان فارس افزود: با توجه به آمار صادرات و واردات سال 96، 162 میلیون دلار طراز تجاری مثبت داشته‌ایم.

وی همچنین به آمار صادرات 5 ماهه گذشته امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 106 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد رشد نشان می‌دهد.

رحیمی در مورد میزان واردات 5 ماه گذشته به استان فارس نیز بیان داشت: 37 میلیون دلار واردات کالا به وزن 8 هزار تن به استان انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد رشد نشان می‌دهد اما طراز تجاری نیز با 169 میلیون واردات 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار