مدير كل اوقاف و امورخيريه فارس گفت: بيش از ۲۰ مسجد در استان فارس ساخته شده و آماده بهره برداري است.
کد خبر: ۶۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 21 July 2015

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام سيد عباس موسوي، مدير كل اوقاف و امورخيريه فارس اظهار داشت: در چهار ماهه اول سال 94 با كمك خيرين و بانيان خير در روستاها و مناطق محروم استان فارس تعداد 20 مسجد به طور كامل ساخته شده است.

 وي ادامه داد: هزينه ساخت اين مساجد بيش از 20 ميليارد ريال بوده كه از محل خيرين نيك انديش تأمين شده است.

 مدير كل اوقاف و امورخيريه فارس با اشاره به اينكه در دو سال اخير با ورود خيرين به مناطق محروم كارهاي بزرگي انجام شده است، افزود: در شهرستان قير و كارزين با ورود خيرين مي توان ادعا كرد در اين شهرستان منطقه فاقد مسجد با جمعيت بالا نداريم.

 حجت الاسلام موسوي با اشاره به افتتاح پنج مسجد جديد در روستاهاي شهرستان قير و كارزين گفت: اين مساجد توسط خيرين با بناهاي بسيار خوب ساخته و آماده بهره برداري است.

 وي اضافه كرد: هر كدام از خيرين مبلغ ۲ ميليارد و 500 ميليون ريال براي ساخت اين مساجد هزينه كرده اند.اين مقام مسئول تأكيد کرد: خيرين ساخت مسجد صاحب الزمان و جوادالائمه شهر قير و مسجد روستاي عروسك را به طور كامل به عهده گرفته دارند.

 مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس گفت: با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه و خيرين نيز تعدادي مسجد نيمه تمام در اين شهرستان در حال تكميل است كه در آينده اي نزديك به بهره برداري خواهند رسيد.

 وي ساختن مسجد را بزرگترين پاداش در دنيا و آخرت دانست و اظهار داشت: ساخت مسجد پاداش بزرگی دارد، چون مسجد از صدقات جاریه‌ای است که تا زمانی از آن استفاده می‌شود، ثوابش قطع نخواهد شد.

 حجت الاسلام موسوي ادامه داد: به گفته پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) «مَنْ بَنَى لِلَّهِ مَسْجِدًا بَنَى اللَّهُ لَهُ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ کسی که برای خدا مسجدی بسازد، خداوند مانند آن برای او در بهشت خانه‌ای می‌سازد.»

 لازم به ذكر است با كمك خيرين در شهرستان هاي داراب و جهرم تعدادي مسجد در حال ساخت است كه در هفته آينده به بهره برداري خواهند رسيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار