مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: علی‌رغم تمام اقدامات و تمهیدات انجام شده، تامین آب پایدار برای حداقل 7 شهرستان استان فارس با مشکل جدی روبرو است.
کد خبر: ۶۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 15 July 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدعلی قلندری افزود: به واسطه وقوع بحران کم‌آبی در استان فارس و علی‌رغم اقدامات گسترده انجام شده، تامین آب پایدار برای شهرستان‌های کازرون، فسا، جهرم، فیروزآباد، داراب، فسا و مرودشت و شهرهای حاجی‌آباد و بیضاء، با مشکلات جدی مواجه است.

قلندری یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان فارس در حال حاضر 82 شهر را تحت پوشش خدمات خود دارد.

وی افزود: تراکنش، تعدد و گستردگی شهرها، مشکلات زیرساختی موجود، استمرار خشکسالی‌ها و محدودیت‌های فزاینده منابع آبی استان و تنگناهای مالی شرکت، طول زیاد شبکه‌های فرسوده و خطوط انتقال منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری و استهلاک تأسیسات آب استان فارس شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وقوع بحران کم‌آبی در فارس به‌شکلی است که علی‌رغم اقدمات گسترده نظیر ترویج فرهنگ مصرف بهینه، کاهش هدررفت، مدیریت فشار در شبکه‌های توزیع، تامین آب برای برخی شهرستان‌ها و شهرها با مشکل مواجه است.

قلندری تصریح کرد: بسیاری از شهرها در حال حاضر درگیر بحران کم‌آبی شده‌اند و بسیاری نیز در نقطه سر به سر تامین و مصرف آب قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه هر گونه خللی در تاسیسات و منابع موجود باعث بروز تنش آبی در شهرهای درگیر بحران کم‌آبی خواهد شد، گفت: با روند فعلی مصرف شهروندان و کاهش سطح آب در منابع موجود و با توجه به افزایش گرما، احتمال افزایش شهرهای بحرانی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس، حفر و تجهیز چاه، اجرای خط انتقال، خرید چاه کشاورزی، ساخت مخزن، اصلاح و بازسازی شبکه و تاسیسات را از مجموعه اقدمات آن شرکت جهت عبور از بحران کم‌آبی کوتاه مدت در شهرهای درگیر برشمرد.

قلندری با بیان اینکه این اقدامات در 25 شهر فارس در حال اجرا است، ابراز امیداوری کرد با همراهی مردم و مدیریت صحیح منابع آبی و صرفه جویی شاهد بهبود فرایند کم‌آبی در شهرهای درگیر بحران آب باشیم.

برچسب ها: بحران آب ، فارس ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار