مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: سرانه مصرف روزانه آب در شیراز حدود 130 لیتر و میانگین کشوری حدود 147 لیتر است و این مصرف بایستی به کمک مردم کاهش یابد.
کد خبر: ۶۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از کیهان:نظرپور افزود: سرانه مصرف روزانه آب در شیراز حدود 130 لیتر و میانگین کشوری حدود 147 لیتر است و این مصرف بایستی به کمک مردم کاهش یابد.
وی اظهار داشت: نباید به سراغ مدیریت تولید برویم چرا که دیگر آبی نمانده است و علیرغم حفر و بهره‌برداری از چاه‌های جدید که عمق این چاه‌ها به بیش از 300 متر هم رسیده تولید آب در این کلانشهر به دلیل خشکسالی‌های اخیر 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. نظرپور اضافه کرد: باید به سمت مدیریت تقاضا و صرفه‌جویی در مصرف آب گام برداشت و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.
وی گفت که 23 درصد آب شیراز از سد درودزن و 77 درصد آن از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و امیدواریم با بهره‌برداری از خط 2 انتقال آب از سد درودزن به شیراز حدود 2 هزار لیتر در ثانیه آب وارد مدار شود.
وی گفت: در کشور ما که بارش میانگین سالانه‌اش 250 میلی‌متر است قیمت هر متر مکعب آب 9 صدم دلار و در کشورهای اروپایی که بارندگی سالانه آنها تا 900 میلیمتر هم می‌رسد قیمت هر متر مکعب آب تا 5 دلار است اما در چنین شرایطی مردم، کشاورزان، صنعتگران، وزارتخانه‌ها و مؤسسات قدر این نعمت الهی را نمی‌دانند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار