معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت:همه دستگاه‌ها مشارکت خوبی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت داشته باشند و نگاه مردمی و افزایش مشارکت‌های آن‌ها باید در اجرای برنامه‌های دهه کرامت مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمدابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس امروز، ۵ تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه كرامت كشور كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: همه دستگاه‌ها مشارکت خوبی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت داشته باشند و نگاه مردمی و افزایش مشارکت‌های آن‌ها باید در اجرای برنامه‌های دهه کرامت مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: رویکردی که در ستاد هماهنگی دهه كرامت فارس بین دستگاه‌ها وجود داشت این است که ما مشارکت مردمی در برنامه‌های دهه کرمت افزایش دهیم آن هم در جهت نشاط و شادی مطابق با سنت و هویت خودمان و در این راستا باید زمینه الگو و مدلی که می‌تواند مناسب این کار باشد را فراهم کنیم.
فروزانی ادامه داد: به ویژه در شرایط اقتصادی که اکنون در جامعه ماست باید زمینه‌ای فراهم کنیم که محبت بین آحاد مردم بیش از پیش به وجود آید و با در نظرگیری الگویی که از محبت اهل بیت(ع) است بتوانیم این محبت را در بین جامعه نشر دهیم تا در بین جامعه همدلی و هماهنگی در بین مردم کمک کنیم بیشتر شو و نشاط را در جامعه توسعه دهیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: كشور ما کشوری است که از حوادث بزرگ تاریخی به وجود آمده است؛ کشوری انقلابی که مورد هجمه مختلف دشمنان بوده است لذا شاید فرصت برای اینکه بتوانیم نشاط و شادی را تمرین کنیم و به الگوی مناسبی از نشاط و شادی برسیم، به اندازه کافی فراهم نبوده است بنابراین امیدواریم این دهه به برکت اهل بیت(ع) در کشور زمینه‌ای باشد برای تمرین کردن نشاط و شادی و توسعه محبت در بین مرد.
وی با بیان اینكه نگاه و سیاست ما در شورا و ستاد دهه كرامت این بود که با این رویکرد فرم کارها و محتوای برنامه‌ها را بتوانیم ساماندهی کنیم، گفت: یكی از اهداف برگزاری دهه کرامت و تشکیل شورای هماهنگی که بخشی از آن از برنامه‌هایی تشكیل شده که کمتر به آن پرداخته شده است، ارائه نهادهایی از الگوی صحیح و اصیل شهرسازی معماری اسلامی است.
فروزانی این نكته را یادآور شد كه شهرهای تاریخی بر مبنا و محور این امامزادگان و این حرم‌های شکل گرفته است اما زمان گذشته و تاریخ و تحول داشته است و نه جمعیت ما جمعیت ۱۰۰ سال پیش است و نه کیفیت و سبک زندگی که امروز در کشور داریم مربوط به ۱۰۰ سال پیش است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: باید به مدلی از شهرسازی و معماری اسلامی برسیم که هم نیازهای امروز ما را بتواند پاسخگو باشد و هم هویت و اصالتی که در گذشته داشتیم را با خودش بازتولید کرده باشد و این مسئله در حفاظت بسیاری از بافت‌ها و بناهای تاریخی می‌تواند نقش خودش را درست بازی کند.
وی با یادآوری اینكه جمعیت‌های بسیاری در مراسم‌های مختلف به آستان شاهچراغ(ع) می‌آیند، گفت: بحث دسترسی و توسعه مجموعه آستان حضرت احمدبن موسی(ع) از اهمیت‌هایی است که وجود دارد و باید به ترتیبی حرکت کنیم که در واقع این توسعه را با میراث تاریخی و فرهنگی شهری با هم تلفیق کرده و بیامیزیم و چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر است چنانچه گذشته تاریخی هم نشان می‌دهد که این امکان‌پذیر است و اگر به چنین مدلی برسیم زمینه برای توسعه گردشگری زیارتی فراهم می‌شود.
فروزانی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ارتباط میان شهرهای مختلف تاریخی ـ مذهبی در سطح كشور شد و گفت: نهادهای مختلفی در این زمینه فعال هستند که نیاز است برای هماهنگی در این زمینه فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار