پس از تهران، شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز به دلیل مرکزیت فرهنگی و مورد استقبال بودن مؤمنان در اولویت توجه قرار دارند، افزود: اهمیت و ضرورت سوادآموزی برای تمام بخش‌های کشور به یک اندازه است و باید تمام دستگاه‌های کشور در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰ 19 February 2015

به گزارش تسنیم، پرویز کوثری عصر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس اظهار داشت: ‌بسته‌های تشویقی و بسته‌های طرح خودآموز برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور تعریف شد‌ه است.

کوثری با بیان اینکه در کشور چند نقطه اساسی در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی وجود دارد تصریح کرد: توجه به نقاط حساس و اساسی کشور در راستای سوادآموزی و دیگر مباحث مهم ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهران، شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز به دلیل مرکزیت فرهنگی و مورد استقبال بودن مؤمنان در اولویت توجه قرار دارند، افزود: اهمیت و ضرورت سوادآموزی برای تمام بخش‌های کشور به یک اندازه است و باید تمام دستگاه‌های کشور در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی مشارکت داشته باشند.

معاون پشتیبانی سوادآموزی کشور ‌با اشاره به اینکه بیسوادی زمانی محقق می‌شود که مبادی ورودی بیسوادی بسته شود، تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای بسته شدن مبادی ورودی بیسوادی اندیشیده شود و هرچند این مقوله وظیفه آموزش و پرورش است اما در این مسیر موانعی نیز وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری مدیران و مسئولان استانی برای بسته شدن این مبادی، عنوان کرد: ‌سال گذشته رتبه استان فارس در جذب و آموزش بیسوادان 27 بوده که امسال به رتبه نخست کشور دست یافته است. وجود و حضور شورای پشتیبانی استان و شهرستان‌ها در راستای حمایت، نظارت و پشتیبانی سوادآموزی در ارتقای سوادآموزی استان نقش مهمی داشته است.

کوثری با تقدیر از مشارکت مسئولان استانداری و فرمانداران استان فارس و دیگر افراد مشارکت‌کننده در اجرای طرح ریشه‌کنی بیسوادی در استان فارس، اظهار داشت: نباید نقش استانداری فارس و فرمانداران شهرستان در این طرح کمرنگ شود و این عزیزان همواره در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی یکی از عوامل مؤثر در ارتقای رتبه استان به نخست کشوری را تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی و گرفتن تعهد از فرمانداران در راستای اجرای این طرح دانست و گفت: در استان فارس هم‌افزایی به طور کامل وجود دارد و اعضای شورای پشتیبانی هر سال با تمرکز بر موضوع بیسوادی عملکردی شایسته در پایان سال ارائه دهند.

معاون پشتیبانی سوادآموزی کشور با اشاره به ضرورت رسیدن به فهم و علم مشترک در راستای برطرف شدن افتراق، افزود: براساس مصوبه مجلس نسبت به کسانی تکلیف قانونی داریم که بیسواد مطلق باشند.

کوثری با ابراز تأسف از اینکه نرخ بیسوادی در کشور ما قابل مقایسه با نرخ بیسوادی در دیگر کشورهای دنیا نیست خاطرنشان کرد: آموزش به بیسوادان در کشور سطح‌بندی شده و در کنار این آموزش‌ها باید جامعه را به نحوی برای افراد بیسواد تغییر داد که نیاز به آموزش را از ضرورت‌های زندگی خود بدانند.

معاون پشتیبانی سوادآموزی کشور با تبریک به استان فارس برای جهش در زمینه جذب و آموزش بیسوادان، عنوان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی مسئولان استان سبب این موفقیت شده و برآن شدیم با حضور در استان فارس از تجربیات این استان برای دیگر استان‌های کشور بهره‌مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار