عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ریشه‌ای خواندن مشکلات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای تحول به ردیف بودجه‌ای خارج از بودجه سالیانه نیاز دارد.
کد خبر: ۵۹۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 02 May 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:مسعود رضایی بیان اینکه آموزش و پرورش در ادوار مختلف به صورت موثر دیده نشده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به تحولی گسترده دارد و در این راستا نیاز است ردیف بودجه‌ای خارج از بودجه سالیانه برای آن در نظر گرفته شود تا بتواند رشدی متناسب با استانداردهای جهانی داشته باشد.

وی دلیل عدم موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در مسیر تحول آموزش و پرورش را تفکر برخی مسئولان دانست و گفت: برخی از متصدیان امر اهمیت درخوری برای آموزش و پرورش قائل نیستند و بیشتر، از آن در حرکات جنبشی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امکانات رفاهی فرهنگیان را در مقایسه با سایر نهادها و ارگان‌ها ناکافی دانست و افزود: این امر سبب عدم جذب افرادی با توانمندی بالا در این نهاد مهم شده و بی‌رغبتی نیروهای توانمند را نیز در پی داشته است.

وی بیان کرد: به جذب نیروی کارآمد در آموزش و پرورش توجه خوبی نشده و با جذب نیروهای ناکارآمد و غیرمتخصص در حوزه تدریس، به ضعف آموزش و پرورش دامن زده شده در صورتی که جذب معلم از مسیر دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم می‌تواند به تخصص‌گرایی در این زمینه کمک کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پروش برای گام گذاشتن در مسیر تحول به تغییر در تفکر حاکمیتی و محتوا نسبت به این نهاد حیاتی نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار